- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

روزهای پایانی هفته همراه با شبکه‌های سیما/ پخش «پشت پرده مه» از تلویزیون

poshte-pardeh-meh

به گزارش سوره سینما [1] ، فیلم های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «پشت پرده مه»، «راه آبی ابریشم»، «دایناسوری از اقیانوس ها»، «با تو آموختم۱ و ۲»، «یاد استاد»، «ماه از روی سکو»، «جوجه تیغی ها»، «ستاره های روی زمین»، «قربانی»، «سکوت پرواز»، «اتحاد»، «اورست»، «سارقین»،«کومبا»، «آکیلا و مسابقه کلمات»، «پرونده زد»، «غریبه ها در کامپونگ»، «توربو»، «کامچاتکا»، «قلعه‌هایی در آسمان»، «اسلحه بزرگ»، «روزهای طلایی»، «چند مرد خوب»، «ویر»، «مرد آفتابی»، «اقای ترنر» و «ناشناخته» پنجشنبه و جمعه ۹و۱۰ اردیبهشت ماه از شبکه‌های سیما روی آنتن می رود.

*************************************

شبکه یک سیما

به گزارش روابط عمومی سیما، فیلم تلویزیونی «پشت پرده مه» به کارگردانی پرویز شیخ طادی، پنجشنبه ۹ اردیبهشت ماه ساعت ۰۹:۰۰ از شبکه یک سیما پخش می شود.

در خلاصه داستان فیلم با بازی جهانگیر الماسی و رزیتا غفاری آمده است: مرتضی پسربچه کر و لالی است که با مادر خود در یک روستای شمالی زندگی می کند. معلم مدرسه مرتضی که آقای فتاحی نام دارد بسیار سخت‌گیر و بداخلاق است و تاب و توان بی انضباطی های مرتضی را ندارد. او از مرتضی می خواهد تا پدرش را به مدرسه آورد تا درباره وضعیت تحصیلی او صحبت کنند. سایر معلمان که می دانند مرتضی یتیم است موضوع را با فتاحی در میان می گذارند. فتاحی از مرتضی می خواهد تا مادرش را به مدرسه بیاورد. دانش آموزان به مرتضی می گویند که فتاحی بداخلاق قصد ازدواج با مادرش را دارد و ……

*************************************

فیلم سینمایی «راه آبی ابریشم» به کارگردانی محمد بزرگ نیا، جمعه ۱۰ اردیبهشت ‌ماه ساعت ۱۶:۰۰ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان فیلم با بازی عزت ا… انتظامی، رضا کیانیان‌ و بهرام رادان آمده است: یک ناخدای ایرانی تصمیم می گیرد مال التجاره با ارزشی را با عبور از میانه اقیانوس هند به چین برساند. ناخداهای زیادی قبل از ناخدا سلیمان عزم این سفر را کرده بودند اما همگی با حمله راهزنان یا دزدان دریایی ناکام شدند. کشتی ناخدا سلیمان با عبور از دریای سختی ها و درگیری ها عاقبت به چین می رسد و راه آبی تجاری ایران به چین از طریق خلیج فارس باز شده و به راه آبی ابریشم معروف می شود.

*************************************

شبکه دو سیما

انیمیشن «دایناسوری از اقیانوس ها» به‌ کارگردانی‌تتسو امازاوا، پنجشنبه ۹ اردیبهشت ماه ساعت ‌‌۸ صبح در ‌قالب‌ برنامه «سینما صبحانه» از شبکه دو سیما پخش می شود.

در خلاصه آمده است: از آنجا که نسل دایناسورها دیگر از بین رفته به همین خاطر است که افراد زیادی دنبال آن بچه دایناسور هستند، تا آن را پیدا کرده، کشته و یک سری آزمایشاتی روی آن انجام دهند. اما سوزوکی که با آن ارتباط برقرار کرده است و بسیار آن را دوست دارد و نمی خواهد آن به دست افراد دیگر بیافتد و تمام تلاشش را می کند بین آنها درگیری های شدیدی پیش می آید و خانم خبرنگار که موضوع را متوجه می شود خودش را به جزیره می رساند تا اطلاعاتی راجع به آن بگیرد اما وقتی متوجه موضوع شده تمام سعی اش را می‌کند تا به سوزوکی و پدرش کمک کند اما آن دایناسور را با خودشان می برند. یوزو که تصمیم می گیرد هر کجا هست آن را پیدا کند و آزاد کند.

*************************************

فیلم سینمایی «با تو آموختم ۱» به کارگردانی‌ جیانلوکا ماریو تاوارلّی، پنجشنبه ۹ اردیبهشت ماه ساعت ۲۳:۰۰ از شبکه دو سیما پخش می شود.

در خلاصه داستان با بازی پائولا کورتلسّی، ماسیمّو پوگیو و جیانمارکو توگنازی آمده: ماریا دختری است که پس از اتمام تحصیلات دبیرستان تصمیم دارد وارد دانشکده پزشکی و جراحی شود. او اولین زنی است که در ایتالیا وارد این دانشکده می‏شود. نمره آزمون ورودی او خوب است لذا رییس دانشکده نمی‏تواند از پذیرش او سر باز زند. ورود او به دانشکده همان طور که پدر ماریا پیش‏بینی می‏کرد مشکلاتی به همراه دارد؛ چرا که کسی به او به عنوان یک دانشجو توجهی نمی‏کند؛ او را مسخره می‏کنند و… . اما ماریا همچنان مصمم و استوار است. ماریا اهداف کلانی نیز در سر دارد. او دغدغه انسانیت را دارد و از اینکه در اتاق تشریح با جسد یک انسان آن‏گونه برخورد می‏کنند ناراحت است. او نمی‏تواند تبعیضات اجتماعی را بپذیرد. او تصمیم دارد تا علم و اخلاق و انسانیت را با یکدیگر پیوند دهد.

*************************************

فیلم تلویزیونی «یاد استاد» به کارگردانی علی توکل نیا، جمعه ۱۰ اردیبهشت ماه ساعت ۰۸:۰۰ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان این فیلم با بازی منوچهر والی زاده ، آرش تاج ، افسانه ناصر و هومن حاجی عبداللهی آمده است: امیر آذرمهر مجری یکی از برنامه های زنده تلویزیونی است. او با یک تماس تلفنی از جانب همسر استاد روزبهان (معلم سابقش) به بیماری او پی می برد و پس از گذشت سال‌ها بی خبری به سراغ او می رود. روزبهان که در جنگ شیمیایی شده، اکنون در بستر بیماری است و پزشکان به بهبود و زنده ماندن او امیدی ندارند. امیر آذرمهر با اطلاع از بیماری معلم خود، در برنامه ای که به صورت زنده پخش می شود، فراخوان می دهد تا همکلاسی های دوران تحصیل گرد هم آیند و در روز معلم به دیدن استاد روزبهان بروند.

*************************************

فیلم تلویزیونی «راز فانوس» به کارگردانی آرش معیریان، جمعه ۱۰ اردیبهشت ماه ساعت ۱۷:۳۰ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

داستان این فیلم ماجرایی است که در یکی از سکوهای نفتی ایران در خلیج فارس اتفاق می افتد. در پی نشت نفت از این سکو در روزهای پایانی سال، لازم است یک غواص از خود گذشتگی کند و علیرغم خطر غواصی و جوشکاری در عمق زیاد، این وظیفه را به انجام برساند. کارکنان مختلف سکو که هر یک با نزدیک شدن ایام نوروز، درگیری هایی مانند عروسی دختر، پا به ماه بودن همسر و موارد این چنینی را دارند، حاضر می شوند منافع ملی را به درگیری های شخصی ترجیح داده و روی سکو بمانند. در نهایت نیز یکی از غواصان داوطلب می‌شود که غوص کرده نشتی بوجود آمده را برطرف کند. وی این کار را به انجام می رساند و در هنگام بالا آمدن، به خاطر فشار زیادی که تحمل کرده، بیهوش شده به بیمارستان منتقل می گردد. اما با همیاری همه کارکنان، جلوی هدر رفته سرمایه های ملی گرفته می شود.

محمد صادقی، محمد کاسبی، سیروس گرجستانی، کورش تهامی، سپند امیرسلیمانی، الیکا عبدالرزاقی، روشنک عجمیان، ملکه رنجبر در فیلم تلویزیونی «راز فانوس» ایفای نقش کرده اند.

*************************************

فیلم سینمایی «با تو آموختم» به کارگردانی جیانلوکا ماریو تاوارلّی، جمعه ۱۰ اردیبهشت ماه ساعت ۲۳:۰۰ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان این فیلم با بازی پائولا کورتلسّی، ماسیمّو پوگیو و جیانمارکو توگنازی آمده است: ماریا به درخواست مهندسی به نام ادوارد وارد یکی از محله‌های فقیرنشین رم می شود و تربیت کودکان خردسال را برعهده می گیرد و علاوه بر خواندن و نوشتن، روش زندگی بهتر را نیز به آنها یاد می دهد. او در این زمینه آن قدر پیشرفت می کند که براساس روش آموزشی او مدارس زیادی در آلمان، هند و دیگر نقاط دنیا ساخته می‌شود. اما در خود ایتالیا به علت حسادت‌های موجود کسی او را نمی پذیرد .

*************************************

شبکه سه سیما

فیلم تلویزیونی «جوجه تیغی‌ها»‌‌ به‌‌ کارگردانی‌ حسین تبریزی، پنجشنبه ۹ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰:۰۰ از شبکه سه سیما پخش می شود.

در خلاصه داستان فیلم با بازی سعید آقا خانی، نسرین مقاملو و هومن برق نورد آمده است : زوجی که در آستانه جدایی هستند یک شب که قرار است که در مراسم عروسی شرکت کنند، ماجراهای عجبی برایشان رخ می دهد که …

*************************************

فیلم سینمایی «ستاره های روی زمین» به کارگردانی امیر خان، آمل گوپته و رام مَدوانی، پنجشنبه ۹ اردیبهشت ماه ساعت ۱۶:۰۰ از شبکه سه سیما پخش می شود

در خلاصه داستان با بازی امیر خان و درشیل صفری آمده است: پسر بچه ۸ ساله ای که به خاطر تنبلی و کند ذهنی در درس‌هایش و شیطنت زیاد در مدرسه و همسایگی اهالی مدرسه و همسایگان را کلافه کرده است. پدر و مادرش از دست او بسیار ناراحت هستند. تا اینکه تصمیم می گیرند او را به مدرسه شبانه روزی به شهر دیگری بفرستند و …

*************************************

فیلم سینمایی «قربانی» به کارگردانی کیج چن، پنجشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ساعت ۲۴:۰۰ از شبکه سه سیما پخش می شود .

این فیلم محصول چین در سال ۲۰۱۰ است و بازیگرانی چون   در آن بازی می کنند.

در خلاصه داستان این فیلم با بازی یوجه، زواکی وانگ و زیامینگ هوآنگ آمده است: به زودی قرار است که فرزند پسر بانو ژوانگ جی و سردار ژائو شوئو به دنیا بیابد. بانو ژوانگ جی خواهر حاکم است و چون حاکم فرزند پسری ندارد قرار است که فرزند او وارث حاکمیت شود. اما در همین حال یکی از سرداران خبیث و بد طینت حاکم با نام توآن گو نقشه ای می چیند و حاکم را مسموم کرده با خیانت کاری و کشتار وسیع زمام حکومت را به دست گرفته و غصب می کند و …

*************************************

فیلم تلویزیونی «سکوت پروانه»‌ به‌ کارگردانی شاهپور شهبازی، جمعه ۱۰ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰:۰۰ از شبکه سه سیما پخش می شود .

در خلاصه این فیلم با بازی هومن برق نورد، آزاده ریاضی و روناک یونسی آمده است:  فریبا دختری ۲۶ ساله که در یک آشپزخانه به عنوان آشپز کار می‌کند و کارش بسیار برایش اهمیت دارد و تحت هیچ شرایطی حاضر به از دست دادن آن نیست. سر کارگر آنجا زنی به نام زری است که دختری به نام زیبا را به عنوان کارگر جدید با هماهنگی صاحب رستوران آقای احمدی مشغول به کار می‌کند. فریبا که ترس از دست دادن کارش را دارد در ابتدا سعی می‌کند تا زیرآب او را بزند اما وقتی متوجه می‌شود که …

*************************************

فیلم سینمایی «اتحاد»‌ به‌کارگردانی جیمز استرانگ، جمعه ۱۰ اردیبهشت ماه ساعت ۱۴:۳۰ از شبکه سه سیما پخش می شود .

داستان فیلم با بازی جیمز اُکونل، دیوید تنانت، سام کلافلین، دین اندرو و دوگری در مورد تیم منچستر یونایتد در دهه پنجاه می باشد. بابی چارلتون بازیکن جوانی است که در تیم دوم منچستر بازی می کند. او با سخت کوشی راه خود را به تیم اول باز می کند و در بازی اول منچستر گل می زند  و خود را در تیم تثبیت  می کند . او همراه تیم منچستر بسیار سریع در حال پیشرفت هستند تا اینکه …

*************************************

فیلم سینمایی «اورست»‌ به ‌کارگردانی بالتازار کُر ماکور، جمعه ۱۰ اردیبهشت ماه ساعت ۱۹:۰۰ از شبکه سه سیما پخش می شود .

در خلاصه داستان با بازی چ.ن جیسون کلارک و انگ فولا شرپا آمده است: در صبح دهم می سال ۱۹۹۶ دو هیئت کوهنوردی برای صعود نهایی قله اورست بلندترین نقطه زمین عازم سفر می شوند. به طور ناگهانی طوفان عظیم که در نوع خود بی سابقه بوده است آنها را غافلگیر می کند در این میان گروه می بایست با بادهای سهمگین و سرما و یخ بندان بی سابقه برای موفقیت خود مقابله کنند و ….

*************************************

شبکه چهار سیما

فیلم سینمایی «سارقین» به کارگردانی دونگ هوین چونگ، پنجشنبه ۹ اردیبهشت ماه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه چهار روی آنتن می رود.

داستان فیلم با نقش آفرینی یان سوک کیم و جونگ جی لی در مورد گروه سارقی است که برای آخرین سرقت خود آماده می شوند. آنها توسط فردی استخدام شده اند تا با همکاری هم یکی از گران بها ترین الماس های دنیا که متعلق به یک فرد شیاد چینی است را بدزند . اما در این بین نقشه دومی هم وجود دارد ، انها الماس را برای خودشان می خواهند که …

*************************************

شبکه پنج سیما

انیمیشن «کومبا» به کارگردانی آنتونی سیلورستون، پنجشنبه۹ اردیبهشت ماه ساعت ۰۹:۰۰ از شبکه پنج سیما پخش می شود.

داستان در مورد گورخری است که به شکل نصفه، راه راه است. قبیله او کم‌بود بارش باران را به گردن او انداخته و او هم به همین خاطر، دنبال نصفه دیگر راه راه های بدن خود می گردد. وی در این راه اعتماد به نفس و جرئت خاصی پیدا می کند تا تمامی حیوانات کارو را نجات دهد و …

*************************************

فیلم سینمایی «آکیلا و مسابقه کلمات» به کارگردانی داگ اچی سون، جمعه ۱۰ اردیبهشت ماه ساعت ۰۹:۰۰ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود .

در خلاصه داستان فیلم با بازی آنجلا باست، لورنس فیش بورنز و کیکه پالمرآمده است: آکیلا دختر بچه یازده ساله سیاهپوستی است که در آمریکای جنوبی زندگی می کند وی زندگی سختی دارد و در واقع هیچکس نیست که به او اهمیت دهد . پدرش مرده و مادرش هم از وی غافل است و اصلا وجود آکیلا برایش اهمیتی ندارد و برادرش هم جز خلافکاران خیابانی است ولی آکیلا نمی خواهد به این شکل به زندگی ادامه دهداو می‌خواهد در مسابقات بین المللی هجی کردن کلمات شرکت کند و معلمش به او کمک می کند و …

*************************************

فیلم سینمایی «پرونده زد» به کارگردانی دیوید لام، جمعه ۱۰ اردیبهشت ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه پنج پخش می شود.

در خلاصه داستان با بازی دادا چان، اندرو داز و پاتریک کیونگ آمده است: ویلیام لوک از مامورین کمیسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی می باشد. او در حین پیگیری یک پرونده پولشویی و کلاهبرداری متوجه می شود افراد زیادی در این ماجرا دخیل هستند که با رشوه دادن و کلاهبرداری در جامعه قصد دارند حق مردم را بالا کشیده و به پول بیشتری دست یابند. پس از کمیسیون فرصت می گیرد تا درست یک هفته همه عاملان این ماجرا را شناسایی کند. او و همکارانش در نهایت موفق می شوند و با اجرای قانون، امنیت را برقرار می کنند.

*************************************

شبکه کودک

انیمیشن سینمایی «غریبه ها در کامپونگ» به کارگردانی نیزام رامک، پنجشنبه ۹ اردیبهشت ماه ساعت ۲۱:۰۰ از شبکـه کودک پخش خواهد شد.

داستان از این قرار است که: توک دالانگ پیرمرد باغداری در روستای کامپونگ زندگی می‌کند. او معتقد است که اشباح، دوریان میوۀ محلی باغ‌های آنها را غارت می‌کنند. اما ردپای حیوان کوچکی نیز روی زمین مشاهده می‌شود. نوۀ او بادرل به همراه دوستش برای دیدن توک دالانگ به روستای کامپونگ می‌روند. آنها به کمک بچه‌های آن روستا سر از راز شبح دوریان در می‌آورند…

*************************************

انیمینش سینمایی «توربو» به کارگردانی دیوید سورن، جمعه ۱۰ اردیبهشت ماه ساعت ۲۱ از شبکه کودک پخش می شود.

داستان از این قرار است که: حلزون بلند پروازی با دیدن مسابقات اتومبیل‌رانی می‌خواهد همچون قهرمان مسابقه باشد. حلزون برای زیادتر شدن سرعتش هر روز تمرین می‌کند، ولی دوستانش او را مسخره می‌کنند. آنها حلزون و برادرش را از مزرعه‌ای که در آن زندگی می‌کنند بیرون می‌اندازند…

*************************************

شبکه نمایش

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «کامچاتکا»، «قلعه هایی در آسمان»، «اسلحه بزرگ»، «روزهای طلایی» و «چند مرد خوب» پنجشنبه ۹ اردیبهشت ماه ساعت ۱۱ ،۱۵ ،۱۷،۲۱ و ۲۳ از شبکه نمایش روی آنتن می رود.

*************************************

فیلم‌های سینمایی ‌و تلویزیونی «روزهای طلایی»، «ویر»، «مرد آفتابی»، «اقای ترنر»و «ناشناخته» جمعه ۱۰ اردیبهشت ماه ساعت۱۱، ۱۵ ،۱۷ ،۲۱ و ۲۳ از شبکه نمایش پخش می شود.