سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۱:۲۶ ب.ظ چاپ مطلب

با اهدای مدالیوم از پدر سالار سینمای ایران تجلیل شد

keshavarz

در جشن کارگردان خانه تاتر که به همت کانون کارگردانان این خانه برگزار شد، از محمدعلی کشاورز و ولی الله شیراندامی تقدیر و تجلیل شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی جشن کارگردان کانون کارگردانان خانه تاتر، جشن شب کارگردان کانون کارگردانان خانه تاتر شب گذشته-پنجشنبه ۹ اردیبهشت ماه- در سالن استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد. محمد بنایی نائب رئیس هیئت مدیره کانون کارگردانان و دبیر این جشن در ابتدا بیان کرد: مفتخریم به برگزاری این جشن. جشنی که همزمان با بهار یعنی جشن تحول طبیعت و شکوفایی زمین قصد دارد تا بهار دوباره ای را در فضای تئاتر ایران، این هنر دیرین و ارزشمند که مهد و خاستگاه هنر نمایش این مرز و بوم است، رقم بزند.

وی افزود: کانون کارگردانان خانه تئاتر طبق روال هر ساله خود و به پاس ارج نهادن به سنتی قابل اعتنا جشنی را برای یادبود از هنرمندان خوشنام و دلسوز هنر نمایش این سرزمین تدارک دیده است. این جشن و شادمانگی آن تقدیم به همه آن هایی است که خاک صحنه خورده اند و باز هم مفتخریم به تجلیل و تقدیر از دو بازیگر پیشکسوت و صاحب نام عرصه تئاتر که نه تنها خود در صحنه ماندگار هنر و هنرمندی بالیدند؛ بلکه به صحنه نیز جان تازه ای بخشیدند و اگر تئاتر، امروز همچنان در عرصه نمایش کشور حرف اول را می زند و هنوز برای اهالی اش مقدس و قابل احترام است، مدیون تلاش و زحمات بی دریغ و جانانه اساتیدی چون محمدعلی کشاورز و ولی الله شیراندامی است.

شکرخدا گودرزی رییس هیات مدیره کانون کارگردان خانه تاتر نیز بیان کرد: کانون کارگردانان خانه تاتر به همدلی نیاز دارد. امیدوارم این صنف به سمت قانون گرایی برای مطالبه قانونی خود پیش برود. کانون کارگردانان خانه تاتر به عنوان مرکزی ترین کانون مدعی است می تواند همه اصناف تاتر را وحدت ببخشد و امیدوارم با حمایت سایر انجمن ها به آیین خرید خدمات هنری برای ساماندهی عرصه تولید هنر برسیم.

وی در پایان به عدم برخورداری این مراسم از حامی مالی خبر داد.

مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان‌ایران نیز با اشاره به اهمیت تقدیر از محمدعلی کشاورز و ولی الله شیراندامی گفت: ملتی که قدر بزرگان خود را بداند امیدوار خواهد بود جوانان با تاسی از روش بزرگان هنر کشور راه هنر را ادامه دهند.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم در عمل نیز ثابت کنیم که هنرمندان کلید دار خانه هنرمندان هستند.

ایرج راد مدیرعامل خانه تاتر نیز درباره عملکرد کشاورز و شیراندامی در عرصه بازیگری توضیح داد: محمدعلی کشاورز هنرمندی است که هرگز در حاشیه و حاشیه سازی ها قرار نگرفت. او جایگاه ویژه ای در عرصه نمایش کشور دارد.

وی افزود: من همچنین افتخار دارم که چهار سال در دانشگاه هنرهای زیبا با ولی الله شیراندامی پشت یک میز بنشینم. با وجود این که او از نظر سنی در آن زمان از سایر دانشجویان بزرگتر بود اما همیشه طالب علم و آموختن بود و دانسته هایش را به سایرین هم منتقل می کرد.

در ادامه مراسم جشن کارگردان گروه «بی سدا» به اجرای موسیقی پرداختند. همچنین از محمد بنایی نایب رییس هیات مدیره کانون کارگردانان خانه تاتر، جعفر والی و ایرج راد با حضور در جایگاه تماشاگران سالن مدالیوم و تقدیرنامه خانه تاتر را به محمدعلی کشاورز اهدا کردند.

همچنین مجید رجبی معمار، هرمز هدایت و محمدبنایی دبیر جشن از ولی الله شیراندامی تقدیر کردند.

کشاورز پس از دریافت مدالیوم خود از زنده یاد مهدی فروغی رییس دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و دکتر آریان پور یاد کرد و گفت: هنرمندان باید در خدمت مردم باشند. ما باید برای مردم سرزمین طلایی خودمان تلاش کنیم.

وی همچنین در این جشن از زنده یاد هما وستا و مرحوم حمید سمندریان یاد کرد و از حاضران خواست تا به احترام آن ها یک دقیقه سکوت کنند. اجرای موسیقی گروه های کالیوه و شیفتگان دل و پخش آیتم های تولیدی از هنرمندان مورد تقدیر نیز از دیگر بخش های هنری این مراسم بود.

شیراندامی نیز عنوان کرد: باید از برگزارکنندگان این مراسم‌ به دلیل این که باعث شدند من بعد از ۱۵ ماه از خانه بیرون بیایم تشکر کنم. زیرا دچار ناراحتی و درد پا هستم.

وی افزود: هنر عشق می خواهد و تحسین و صبر و گذشت.

نصرت الله وحدت، بهزاد فراهانی، جعفر والی، سیامک صفری، ایرج راد، هرمز هدایت، مجید قناد، مریم معترف، حسین پارسایی، خسرو احمدی، مرتضی ضرابی، شهره سلطانی، اسدالله یکتا، هوشنگ بنایی تصویربردار پدر سالار و… از هنرمندان حاضر در جشن شب کارگردانان خانه تاتر بودند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>