- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

سری جدید «رالی ایرانی» به تلویزیون می‌آید

iranina-rally

به گزارش سوره سینما [1]، مدیر شبکه سوم سیما به تازگی از پیش‌تولید سه مسابقه خبر داده که یکی از آن‌ها «رالی ایرانی» است. این مسابقه قبلا به تهیه‌کنندگی سعید ابوطالب در شبکه نمایش خانگی تولید شده بود. ابوطالب در این‌باره می‌گوید: «رالی بزرگ ایرانی با تغییراتی قرار است به صورت یک مسابقه ملی در تلویزیون تولید شود، در این مسابقه جوانان در کنار ستاره‌ها به رقابت خواهند پرداخت.»

غلامرضا میرحسینی، مدیر شبکه سه در آخرین گفت و گوی خود به پیش تولید سه مسابقه «رالی ایرانی»، «سیمرغ» و «سلحشور ایرانی» اشاره کرده که قرار است بعد از ماه رمضان از این شبکه روی آنتن روند. با توجه به این‌که مسابقه‌ای با نام «رالی ایرانی»، سه سال پیش در شبکه نمایش خانگی با تهیه‌کنندگی سعید ابوطالب تولید و توزیع شده بود، به سراغ این‌ تهیه‌کننده رفتیم تا از جزئیات این مسابقه تلویزیونی با خبر شویم.

ابوطالب درباره این مسابقه تلویزیونی می‌گوید: «این مسابقه قبلا در شبکه نمایش خانگی به دست مخاطب رسیده بود و حالا قرار است نمونه رئالیستی آن در تلویزیون ساخته شود، البته پیش از این مسابقه‌ هم در ژانر مسابقه‌های ماجراجویانه، «سرزمین دانایی» را تولید کرده بودیم. در واقع «رالی بزرگ ایرانی»  که در تلویزیون ساخته خواهد شد، ترکیب این دو مسابقه است که در سطح ملی برگزار می‌شود.»

به گفته او، برای این مسابقه فراخوانی سراسری داده خواهد شد که جزئیات آن از طریق زیرنویس در تلویزیون، شبکه های اجتماعی و به صورت پیامکی اطلاع‌رسانی می‌شود. ابوطالب، درباره مراحل شرکت در این مسابقه که شرکت‌کنندگان از میان ستاره‌ها و همین‌طور مردم عادی انتخاب می‌شوند، این‌طور توضیح می‌دهد: «این مسابقه چند مرحله دارد، در ابتدا متقاضیان در مسابقات پیامکی شرکت می‌کنند که از میان آن‌ها عده‌ای به صورت حضوری دعوت می‌شوند که تست کوپر، تست روانشناسی، خلاقیت و سلامت خواهند داد و در انتها از بین این شرکت‌کنندگان عده‌ای برای رالی دعوت می‌شوند.»

او در پاسخ به این‌که بانوان نیز می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند یا نه؟ می‌گوید: «اصلا اصرار ما بر این است که خانواده‌ها در این مسابقات شرکت کنند.»

این تهیه‌کننده با توضیح این‌که این مسابقات بخش‌های مختلفی از جمله رالی، غواصی، کوهنوردی، راپل و چتربازی خواهد داشت، درباره مراحل مختلف این مسابقه این‌طور توضیح می‌دهد: «۶ گروه از جوانانی تشکیل خواهند شد که پس از گذراندن مراحل مختلف در این مسابقات شرکت داده شده‌اند و سه گروه نیز از هنرمندان تشکیل خواهد شد. در نهایت یک گروه از جوانان شرکت‌کننده، یک گروه از هنرمندان و یک گروه نیز به انتخاب مخاطبان از میان هنرمندان و جوانان تشکیل می‌شود که مسابقه اصلی میان این سه گروه خواهد بود.»

او در پاسخ به این‌که چرا این مسابقه را از شبکه نمایش خانگی به تلویزیون آورده‌اند، این‌طور توضیح می‌دهد: «واقعیت این است که پیشنهاد از سوی سازمان صدا و سیما مطرح شد. «رالی ایرانی» در واقع برندی است که در شبکه نمایش خانگی مطرح شده و پس از این پیشنهاد هر دو طرف ماجرا از این اتفاق استقبال کردند. همیشه یک برنامه در تلویزیون مطرح می‌شود بعد به شبکه نمایش خانگی می‌رود، اما این‌بار این اتفاق برعکس افتاده است. البته این مسابقه با استانداردهای تلویزیون هماهنگ خواهد شد و تفاوت آن با نسخه نمایش خانگی این است که مردم عادی نیز در کنار ستاره‌ها در آن شرکت خواهند داشت.»

به گفته او، این مسابقه که از تابستان امسال ضبط آن آغاز می‌شود، به تهیه‌کنندگی تلویزیون تولید می‌شود اما چند اسپانسر نیز در سرمایه‌گذاری آن حضور خواهند داشت. آنونس این مسابقه قرار است از اواخر اردیبهشت روی آنتن برود و تا ماه آینده مسابقه پیامکی آن شروع خواهد شد.

البته ابوطالب، نامی از ستاره‌های حاضر در این مسابقه نمی‌برد اما با توجه به این‌که مجری قبلی این مسابقه فرزاد حسنی بوده، می‌گوید: «اجرای این برنامه احتمالا به یکی از مجریانی که ممنوعیت تصویرشان رفع شده سپرده خواهد شد.» پیش از این کارگردان این مسابقه آرش معیریان بوده است، اما هنوز کارگردان دور جدید آن مشخص نشده است.

منبع: آی‌سینما