- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

سرنوشت کمپانی انیمیشن سازی دریم‌وورکس چه خواهد شد؟

Dreamworks-Animation

به گزارش سوره سینما [1]، به نقل از اسکرین دیلی، کمپانی کام‌کست قراردادی امضا کرده تا کمپانی دریم‌وورکس انیمیشن را به قیمت ۳٫۸ میلیارد دلار بخرد.

به این ترتیب این استودیو بخشی از گروه «یونیورسال فیلم انترتینمنت» می‌شود که شامل یونیورسال پیکچرز، فاندانگو و ان‌بی‌سی یونیورسال است. انتظار می‌رود این قرارداد که این هفته حدس و گمان‌های زیادی درباره آن زده شده بود، تا پایان ۲۰۱۶ نهایی شود.

بعد از کامل شدن این قرارداد، جفری کَتزِنبِرگ، مدیر عامل و موسس دریم‌وورکس، رییس هیات مدیره «دریم‌وورکس نیو میدیا» خواهد شد که شامل بخش‌های «Awesomeness TV» و «NOVA» می‌شود. کتزنبرگ همچنین یکی از مشاوران رسمی ان‌بی‌سی یونیورسال خواهد بود. استیو برک، مدیر عامل ان‌بی‌سی یونیورسال گفت: «اضافه شدن دریم‌وورکس انیمیشن به ان‌بی‌سی یونیورسال بسیار عالی است. جفری کتزنبرگ و سازمان دریم‌وورکس یک برند پویای فیلم و مجموعه‌ای عمیق از املاک فکری ساخته‌اند. تا سال‌های سال، دریم‌وورکس به ما در رشد بخش‌های فیلم، تلویزیون و پارک‌های موضوعی و محصولات مشتریان کمک خواهد کرد. با شکل‌گیری ایلومینیشن انترتینمنت و تیم خارق‌العاده آن‌ها در استودیوی مک‌گاف ایلومینیشن، ما طی شش سال گذشته به موفقیت فوق‌العاده‌ای در انیمیشن دست پیدا کردیم. دیدگاه آینده‌ای مشترک چشمگیر است. خوش‌شانسیم که کریس ملداندری موسس ایلومینیشن را داریم که به ما در رشد و گسترش دریم‌وورکس انیمیشن در آینده کمک کند.»

سهامداران دریم‌وورکس انیمیشن به ازای هر سهم از این کمپانی، ۴۱ دلار دریافت خواهند کرد. هیات مدیره دریم‌وورکس انیمیشن و کام‌کست این قرارداد را تایید کرده و سهامداران اصلی دریم‌وورکس انیمیشن هم از طریق بیانیه‌ای امضاشده، موافقت خود را اعلام کردند.

کتزنبرگ می‌گوید: «با توجه به اینکه دو دهه گذشته را در همکاری با تیم‌مان صرف تبدیل کردن دریم‌وورکس انیمیشن به یکی از دوست‌داشتنی‌ترین برندهای دنیا کردیم، با غرور می‌گویم که ان‌بی‌سی یونیورسال خانه‌ای ایده‌آل برای کمپانی ماست؛ خانه‌ای که میراث داستان‌سرایی ما را در آغوش می‌گیرد و تجارت‌های‌مان را به بالاترین پتانسیل‌های‌شان خواهد رساند. این قرارداد نه تنها ارزش قابل توجهی برای سهامداران ما دارد، بلکه از تجارت سرگرمی خانوادگی ان‌بی‌سی یونیورسال هم حمایت می‌کند. در مورد نقش خودم هم باید بگویم که به شدت هیجان‌زده‌ام که می‌توان به اکتشاف در پتانسیل‌های Awesomeness TV و NOVA ادامه بدهم و فرصت‌های جدید رسانه‌ای به دست بیاورم و کار خودم را در این کمپانی آغاز کنم.»

از مجموعه فیلم‌های بزرگ دریم‌وورکس می‌توان به «کونگ‌فو پاندا»، «شرک» و «چگونه اژدهای‌تان را تربیت کنید» اشاره کرد.

منبع: بانی فیلم