- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

بازگشت «هانیبال» تا دو سال آینده

hanibal

به گزارش سوره سینما [1]، با وجود تصمیم غافلگیرکننده مدیران شبکه «ان‌بی‌سی» مبنی‌بر توقف ساخت ادامه «هانیبال» که سال گذشته به ناامیدی و سرخوردگی بسیاری از هواداران این سریال محبوب منجر شد، مس میکلسن بازیگر ۵۰ ساله دانمارکی از احتمال ساخت فصل‌های بعدی «هانیبال» تا دو سه سال آینده خبر داده است.

میکلسن ستاره اصلی «هانیبال» که مانند بسیاری از هواداران سریال از توقف ناگهانی آن شوکه و سرخورده شده بود، در گفت‌وگوی اخیر خود با روزنامه بریتانیایی «دیلی اکسپرس» از امیدش به تولید دنباله سریال حرف زده است. به گفته بازیگر دانمارکی، قصه سریال تلویزیونی «هانیبال» که با اقتباس از مجموعه رمان‌های معروف توماس هریس و با محوریت شخصیت هانیبال لکتر روانپزشک روانی تا امروز در قالب سه فصل روایت شده، همچنان جای کار دارد و از نقطه پایانش بسیار فاصله دارد.

ستاره اصلی سریال «هانیبال» در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد شبکه تلویزیونی دیگری جایگزین «ان‌بی‌سی» شود، گفته بی‌شک توپ در زمین برایان فولر خالق اصلی سریال است: «همه چیز به برایان بستگی دارد. او کلید اصلی، بنیان و قلب ماجراست»، میکلسن در ادامه اضافه کرده: «منتظر می‌مانیم تا ببینیم وضعیت حرفه‌ای او به کجا خواهد رسید. اما از همین حالا مطمئنیم که تا دو سه سال آینده، تولید دنباله سریال را از سر می‌گیریم. حتی بگیریم چهار سال دیگر، طول بکشد. اگر برایان آمادگی‌اش را داشته باشد، ما همگی پشت‌اش هستیم و ادامه خواهیم داد.»

میکلسن که در سال ۲۰۱۲ برای ایفای نقش در فیلم تحسین‌شده «شکار» ساخته توماس وینتربرگ موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر از جشنواره فیلم کن شده بود، درباره تعلق خاطر فولر نسبت به سریال «هانیبال» گفته: «عاشق‌اش بود. انگار بچه‌اش باشد. بهتر است منتظر بمانیم تا ببینیم چه پیش می‌آید.»

هواداران رمان‌ها و فیلم‌های سینمایی که با اقتباس از قصه «هانیبال» ساخته شده‌اند، بی‌صبرانه در انتظار فصل چهارم سریال به سر می‌بردند که مدیران ان‌بی‌سی تصمیم به توقف ساخت آن گرفتند و ریزش مخاطبان را بهانه اصلی خود قرار دادند. فیلم برنده اسکار «سکوت بره‌ها» به کارگردانی جاناتان دمی و با بازی آنتونی هاپکینز در نقش شخصیت هانیبال، براساس کتابی به همین نام ساخته شده است.

اما ظاهرا کاهش میزان مخاطبان سریال تنها مسئله مدیران شبکه نبوده و در جریان کسب امتیاز بخش‌هایی از قصه «هانیبال» با مشکلاتی روبه‌رو بوده‌اند. میکلسن در این‌باره توضیح داده: «چیزی نمانده بود مسئله امتیاز قصه حل و فصل شود. «سکوت بره‌ها» در یک قدمی‌مان قرار داشت؛ قصه‌ای زیبا با شخصیت‌هایی فوق‌العاده.»

با این حال، بازیگر دانمارکی صراحتا گفته: «همه‌مان عصبانی هستیم» و توقف ناگهانی سریال را «دیوانگی» خوانده است: «خیال می‌کردیم فصل چهارم بی‌برو برگرد ساخته خواهد شد. وقتی در آستانه تولید فصل دوم و سوم قرار داشتیم، هنوز هیچ‌چیز برای‌مان قطعی نبود و نمی‌دانستیم دنباله‌ای برای «هانیبال» در کار خواهد بود یا نه. اما وقتی به فصل چهارم رسیدیم، دیگر تصورمان این بود که همه چیز قطعی شده. تصمیم به توقف سریال همه‌مان را بسیار غافلگیر کرد.»

فصل سوم «هانیبال» با صحنه‌ غافلگیرکننده سقوط دکتر لکتر و ویل گراهام دیگر شخصیت اصلی داستان (با بازی هیو دنسی) از صخره‌ به پایان رسید، هرچند هر دو شخصیت در صحنه پایانی از صخره آویزان بودند و مخاطبان را در تعلیق باقی گذاشتند. میکلسن در این‌باره به شوخی گفته: «بعد از آن پرش، اتفاق بدی نمی‌افتد. بخت یاری می‌کند.»

میکلسن بعد از بازی در نقش به‌یادماندنی هانیبال، به سینما بازگشته و امسال فیلم‌های پرسروصدایی مانند «دکتر استرنج» و «یک‌نفر سرخود: داستان جنگ‌های ستاره‌ای» را در نوبت اکران دارد.

منبع: آی سینما