سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۲:۳۵ ب.ظ چاپ مطلب

هنرمند پیش‌کسوت تئاتر و سینمای حوزه هنری درگذشت

farid-keshan-fallah

فرید کشن‌فلاح، گریمور پیش‌کسوت تئاتر و سینما که سال‌ها با حوزه هنری فعالیت مستمر داشت، صبح امروز سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه دار فانی را وداع گفت.

به گزارش سوره سینما به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، فرید کشن‌فلاح گریمور پیش‌کسوت تئاتر و سینما که سال‌ها با حوزه هنری فعالیت مستمر داشت، صبح امروز سه‌شنبه۱۴ اردیبهشت ماه دار فانی را وداع گفت.

فرید کشن‌فلاح متولد ۱۳۳۹ کرمانشاه بود. وی به تشویق مرحوم حسین قشقایی و برادرش سعید کشن فلاح به عرصه هنر وارد شد و فعالیت خود را با حضور در چند فیلم کوتاه آغاز کرد. او جزو معدود چهره‌پردازانی بود که با گریم پلاستیک آشنایی داشت و آن را تدریس می‌کرد.

گفتنی است، فیلم‌های «کولی» به کارگردانی علی شاه حاتمی، «شیدا» به کارگردانی کمال تبریزی، «معصوم» به کارگردانی داوود توحیدپرست، «مرد عوضی» به کارگردانی محمدرضا هنرمند، «سجده بر آب» به کارگردانی حمید خیرالدین، «مردی شبیه باران» به کارگردانی سعید سهیلی، «قله دنیا» به کارگردانی عزیزالله حمیدنژاد، «دکل» به کارگردانی عبدالحسن برزیده، «حمله به اچ ۳» به کارگردانی شهریار بحرانی و «به خاطر هانیه» به کارگردانی کیومرث پوراحمد از جمله آثاری است که مرحوم فرید کشن‌فلاح به‌عنوان چهره‌پرداز در آن‌ها حضور داشت.

مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، این غم بزرگ را به سعید کشن‌فلاح؛‌ هنرمند توانمند تئاتر؛ تسلیت گفته و برای آن درگذشته، رحمت الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی آرزومند است.


One thought on “هنرمند پیش‌کسوت تئاتر و سینمای حوزه هنری درگذشت”

  1. سیدعلیرضامرادی پور می‌گه:

    باعرض تسلیت به خانواده این مرحوم ودکترکشن فلاح عزیزواقعا سخت است وهزاران حیف که چنان انسانهای پاک وهنرمندی ازبین مامیروند ایشان غیرازمواردی که فرمودید بازیگرهم درچندین فیلمهای سینمایی بودند مثل بلمی بسوی ساحل- حمله به اچ ۳ و…..خدارحمتشان کند وصبربه خانواده شان دهد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>