- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

کارگردان «کسری بزرگ» فیلم ابرقهرمانی می‌سازد

adam-mckay

به گزارش سوره سینما [1]، آدام مک‌کی کارگردان و نویسنده برنده اسکار که بیش از همه با ساخت درام‌کمدی «کمبود بزرگ» به شهرت رسیده، فیلم ابرقهرمانی «جبران‌ناپذیر» را با اقتباس از مجموعه‌ای از کتاب‌های مصور به همین نام جلوی دوربین خواهد برد. مک‌کی که نگارش سناریوی فیلم اصلی «مرد مورچه‌ای/ انت‌من» و دنباله آن همکاری داشته، از هواداران پروپاقرص کتاب‌های کمیک است و قصد دارد این بار در مقام کارگردان ژانر تولیدات ابرقهرمانی را بیازماید.

امپرآنلاین گزارش داده تامی ویرکلا نویسنده و کارگردان اکشن نوآر «هانسل و گرتل: شکارچیان جادوگر»، نگارش فیلمنامه «جبران‌ناپذیر» (Irredeemable) را براساس کتاب‌های کمیک «بوم! استودیوز» بر عهده دارد.

داستان «جبران‌ناپذیر» در جهانی می‌گذرد که «پلوتونین» بزرگ‌ترین قهرمان آن به شمار می‌رود؛ دست کم‌ تا زمانی که دست از نبرد با شرورهای بزرگ برمی‌دارد و شروع به قتل عام مردم عادی می‌کند که با او مخالف‌اند. گروهی از قهرمانان به نام «پارادایم» که همکاران پیشین او بودند متهم می‌شوند به این که سعی در متوقف ساختن او دارند، حتی با وجود این که هیچ‌کدام از آنها ذره‌ای از قدرت پلوتونین را ندارند. در نتیجه، مستاصل و ناامید دست به دامن یکی از دشمنان مشهور پلوتونین می‌شوند تا بتوانند بر او غلبه کنند.

علاوه‌بر فیلم تحسین‌شده «کمبود بزرگ» که اولین و تنها نامزدی در رشته بهترین کارگردان را برای مک‌کی به ارمغان آورد و باعث شد به صورت مشترک با چارلز راندلف جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی را دریافت کند، فیلمساز ۴۸ ساله امریکایی کارگردانی فیلم‌هایی مانند «گوینده ۲: افسانه ادامه دارد»، «برادران ناتنی» و «اون یکی‌ها/ The Other Guys» را در کارنامه خود دارد.

منبع: آی سینما