- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

مراسم افتتاحیه فیلم سینمایی «خواب است پروانه» برگزار شد

khab ast parvane (5)

به گزارش سوره سینما [1] ، در ابتدای این مراسم و در حالی که سالن نمایش موزه سینما مملو از جمعیت بود و عده بسیاری به دلیل پر شدن تمام صندلی‌ها ایستاده بودند، سحر عصرآزاد منتقد سینمایی به عنوان مجری مراسم ضمن خوشامدگویی به حضار و با اعلام اینکه این مراسم هفتادوهفتمین آئین دیدار گروه هنر و تجربه است، گفت: نکته ای که می‌خواستم به آن اشاره کنم این است که این فیلم یک درام روانکاوانه است و برای آن یک شعار در نظر گرفته شده که در تبلیغات بعدی فیلم دیده خواهد شد.

وی افزود: شعار فیلم این است: «من می‌خوام خوب شم؛ شما می‌تونین به من کمک کنین؟»

در ادامه محمد احمدی تهیه‌کننده فیلم «خواب است پروانه» ضمن تشکر از تمامی کسانی که برای دیدن فیلم آمدند، بیان کرد: این فیلم را حدود ۵-۶ سال پیش با مزدک میرعابدینی کار کردیم که به صورت ویدئویی بود و امیدوارم امسال ساخت اولین فیلم بلند سینمایی او را با کمک بنیاد سینمایی فارابی شروع کنیم.

پس از آن مزدک میرعابدینی نیز ضمن خیر مقدم به حاضران اظهار کرد: در واقع این فیلم ۷ ساله شده و ما امشب یک ترشی ۷ ساله داریم اما من هنوز پای این فیلم می‌ایستم. طی ۲ یا ۳ تدوین فرسایشی که انجام دادیم مدت زمان فیلم را کوتاه کردیم زیرا این فیلم قصه‌گو نیست و به همین دلیل پلان‌های بسیار طولانی داشت که می‌توانست مخاطب را خسته کند.

khab ast parvane (4) [2]

وی ادامه داد: امیدوارم از فیلم خوشتان بیاید اما این نکته را در پس ذهن خود داشته باشید که این فیلم کار ۷ سال پیش من است.

میرعابدینی در ادامه از گروه هنر و تجربه تشکر کرد و گفت: اگر این گروه نبود فیلم من اکران نمی‌شد. همچنین از آقای تابش و سایر دوستان تشکر می‌کنم و می‌گویم که واقعا توقع نداشتم که بیایند. این فیلم مرز بین واقعیت و سینما است.

پس از آن ساناز قطب بازیگر فیلم «خواب است پروانه» گفت: من نسخه تدوین شده فیلم را ندیدم و خیلی خوشحالم که امشب این فیلم اکران شده و می‌توانم آن را ببینم. ما در این فیلم به پیشنهاد کارگردان و تهیه‌کننده مستندوار بازی کردیم. امیدوارم که خوشتان بیاید.

در ادامه ساناز بیان دیگر بازیگر «خواب است پروانه» گفت: «خواب است پروانه» به قدری ایده جسورانه ای داشت که توانست من را که از دوربین فراری هستم و بیشتر ترجیح می‌دهم بنویسم به داخل داستان برد. ساخته شدن این فیلم یکی از متفاوت‌ترین تجربه‌هایی است که در سینمای ما اتفاق افتاده است.

khab ast parvane (1) [3]

شقایق احمدی بازیگر دیگر فیلم نیز گفت: اکران این فیلم برای من بسیار جذاب بود. از گروه هنر و تجربه ممنونم. این دومین کار من با مزدک میرعابدینی بود، کار با مزدک بسیار جذاب جذاب است و از او تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: در اینجا می‌خواهم یادی کنم از مرحوم همدم حق‌گو، عکاس این کار که الان در بین ما نیست، هر چند می‌دانم که روحش الان اینجاست و ما را می‌بیند. روحش شاد.

در ادامه مسعود مظلومی و رضا مرتضوی نیز از حضار، مزدک میرعابدینی و محمد احمدی تشکر کردند و در پایان فروغ قجابگلی بیان کرد: متشکرم از مزدک که بالاخره موفق شد و توانست این فیلم را اکران کند. او همیشه یک مفری برای خودش پیدا می‌کند.

علیرضا تابش، محمد حیدری، پیمان قاسم خانی، نیوشا ضیغمی، مهدی نادری، مجتبی میرطهماسب، محسن عبدالوهاب، مجید برزگر، مهرشاد کارخانی، احمدرضا اسعدی و امیر پوریا میهمانان این آیین دیدار بودند.