- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

پس از انصراف از تهیه‌کنندگی «قاتل اهلی»، لشگری قوچانی تهیه‌کننده «دنده معکوس» پولاد کیمیایی شد

lashkari-ghoochani

به گزارش سوره سینما [1]، پولاد کیمیایی؛ کارگردان «دنده معکوس» در رابطه با آخرین وضعیت ساخت این فیلمنامه، گفت: این سناریو به لحاظ ساختار سنگینی که دارد در ابتدا باید هزینه‌های آن برآورد شود و سپس سرمایه ساخت آن تامین شود و بعد از آن برای ساخت اقدامات لازم را به‌عمل آورد.

وی در ادامه افزود: «دنده معکوس‌» از فضای آپارتمانی، اجتماعی و کمدی که تمام جریان روایی داستان در آن رخ دهد، بهره نمی‌برد به همین خاطر سرمایه‌گذار قبلی این اثر نتوانست به عهد خود وفا کند و همین مساله سبب برزو مشکلاتی نظیر چک‌های برگشتی، بدهی و توقف آغازین برای ساخت این اثر شد.

بازیگر «رییس» با اعلام این‌که با منصور لشگری قوچانی به توافق اولیه برای ساخت «دنده معکوس» رسیده است، خاطرنشان ساخت: طی یکی از جلساتی که پدرم با وی داشت من هم حاضر بودم، ایشان کم و بیش در جریان توقف ساخت «دنده معکوس» بودند، در این رابطه وی با من صحبت کرد و علت عدم ساخت این فیلمنامه را جویا شد بعد از این‌که از داستان این سناریو مطلع شد از علاقه خود به ساخت آن سخن گفت و پس از چندین جلسه، قراردادی را با وی برای تولید این فیلمنامه منعقد کردیم که در حال حاضر صحبت‌های اولیه با بازیگران موردنظرمان برای نقش آفرینی در این اثر انجام شده است.

poolad-kimiayee [2]

وی با اشاره به این‌که محتوا دوسناریو «قاتل اهلی» و«دنده معکوس» ارتباطی باهم ندارند، بیان کرد: در حال حاضر تولید فیلم پدرم با وقفه مواجه شده است و احتمال این‌که ساخت «قاتل اهلی» در پائیز سال جاری شروع شود، بسیار است ولی بازهم نمی‌توانیم به صراحت این موضوع را اعلام کنیم چرا که هنوز بین منصور لشگری قوچانی و پدرم تصمیم نهایی گرفته نشده است.

پولاد کیمیایی در پاسخ به این سوال که اگر ساخت «قاتل اهلی» به فصل پائیز موکول شود، آیا ساخت«دنده معکوس» زودتر از سناریو پدر وی آغاز خواهد شد، بیان کرد: با توجه به این‌که موقعیت‌های اکشن و حادثه‌های زیادی در خط روایی داستانی این سناریو وجود دارد احتمال آغاز تولید آن در فصل تابستان زیاد است ولی تاکید می‌کنم که فعلا زمان آغاز فیلمبرداری این اثر تاریخی را مشخص نکرده‌ایم.

این بازیگر در رابطه با نقش آفرینی در «گشت ارشاد ۲» هم اعلام کرد: سعید سهیلی مشغول بازنویسی نهایی این سناریو است و بزودی پس از دریافت پروانه ساخت این فیلمنامه تولید آن آغاز خواهد شد هم‌چنین در رابطه با این اثر مطمئن هستم که در گیشه سینما به موفقیت دست پیدا خواهد کرد.

فیلمنامه «معکوس» توسط پولاد کیمیایی نوشته شده و قصه پسری به نام سالار را روایت می‌کند که به همراه دوستش تعمیرگاهی سیار دارد و ماشین‌های قدیمی را تعمیر می‌کند. او با بحران هویتی روبه‌روست و سوال‌های زیادی در ذهنش دارد تا این که پس از سال‌ها پدرش پیدا می‌شود. پدر، پسر را به آدرسی فرا می‌خواند...

منبع: صبا