- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

شکایت تهیه‌کنندگان سینما از یک سایت اینترنتی فروش فیلم

mosavi

به گزارش سوره سینما [1]، سید غلامرضا موسوی دبیر هیات رئیسه شورایعالی تهیه کنندگان سینمای ایران ضمن اعلام خبر فوق افزود : برخی از تهیه‌کنندگان و مالکان فیلم‌های سینمایی ضمن تماس با شورایعالی تهیه کنندگان ، از نمایش فیلم‌های سینمایی ایرانی متعلق به آنها در شبکه‌ای اینترنتی موسوم به «فیلم نت» شکایت داشتند. این شبکه که بر اساس اعلام مدیر عالی V.O.D مجوز فعالیت از این مرکز را نیز ندارد . با ارائه فیلم‌های سینمایی روی اینترنت بصورت غیر قانونی فیلم‌ها را نمایش داده و در ازای آن وجوهی نیز دریافت می‌کند.

از آنجا که اقدام به نمایش بدون مجوز فیلم‌ها مصداق سرقت و دزدی فیلم می‌باشد. موضوع طی نامه‌ای به آقای دکتر ابطحی دبیر کل ستاد صیانت و مبارزه با تکثیر و عرضه غیر مجاز آثار سینمایی و سمعی و بصری منعکس شد. شورایعالی از ایشان درخواست کرد که ضمن فیلتر کردن این شبکه، بر اساس اختیارات قانونی ناشی از مسئولیت ستاد صیانت و مبارزه پرونده مدیران متخلف این شبکه را به دادگاه صالحه ارجاع دهند.

موسوی اظهار امیدواری کرد که معاون محترم دادستان و رئیس دادسرای فرهنگ و رسانه با توجه به مسئولیت قانونی در جهت حفاظت از منابع مادی و معنوی هنرمندان و تاکید ریاست محترم قوه قضائیه در این زمینه اقدام قاطع مبذول دارند.

او اضافه کرد: از سوی دیگر از آنجا که بنظر می‌رسد با این شبکه ، برخی از موسسات ویدئو رسانه همکاری دارند،طی نامه‌ای دیگر به مدیر کل نمایش خانگی معاونت سینمایی نیز موضوع منعکس شد تا پس از بررسی نسبت به لغو پروانه این موسسات ویدئو رسانه که در جهت خلاف روند قانونی اقدام می‌کنند ، اقدام قانونی لازم صورت گرفته و مدیران عامل این گونه موسسات به دادسرای محترم فرهنگ و رسانه معرفی شوند تا بر اساس قانون با آنان برخورد گردد.

دبیر هیات اجرائی شورایعالی تهیه کنندگان در پایان گفت:متاسفانه برخی از شرکت‌های تلفن نیز با این نمایش دهندگان غیر قانونی همراهی کرده و هزینه نمایش را روی قبض مصرف کننده بنفع شرکت خاطی می‌برند.

منبع: ایسنا