- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی سنگر رویدادی مستمر است

jashnvare-sangar

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی جشنواره سراسری فیلم کوتاه دانشجویی سنگر، دکتر علی رستمی رییس شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم سنگر درباره دلایل راه اندازی و طراحی این جشنواره گفت: دلیل اصلی سیاست گذاری و راه اندازی جشنواره سنگر به انتقال تجربیات و دانش هنرمندان با تجربه به نسل جدید و دانشجویان برمی گردد. این جشنواره در واقع اهدافی مثل پرداختن به آثار ماندگار سینمای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ایران را دنبال می کند.

وی افزود: همچنین حفظ آرمان ها و ارزش های این عرصه ها و انتقال آن ها به دانشجویان که گاه مورد غفلت شان قرار می گیرد یکی از ضروریاتی است که در شرایط فعلی ما را بر آن داشت تا جشنواره فیلم سنگر را راه اندازی کنیم.

رستمی با اشاره به استقبال خوب دانشجویان سراسر کشور از جشنواره فیلم سنگر بیان کرد: خوشبختانه تاکنون استقبال خوبی از جشنواره فیلم سنگر صورت گرفته است. با وجود بضاعت های اندک جشنواره فیلم سنگر رسیدن ۴۰۰ اثر به دبیرخانه این رویداد اتفاق خوبی است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه درباره دلایل انتخاب فیرزوکوه به عنوان واحد مرکزی برگزاری این رویداد هنری توضیح داد: اگرچه واحد فیروزکوه دارای رشته های سینمایی نیست؛ اما به دلیل تمرکز زدایی نسبت به این که بیشتر جشنواره های فرهنگی و هنری در تهران برگزار می شود، تصمیم گرفتیم تا این جشنواره را در فیروزکوه برگزار کنیم. ضمن این که این تصمیم گیری زمینه استعدادیابی در سایر شهرها و شهرستان را بهتر فراهم می کند. از طرف دیگر زمینه های حمایتی و بسترهای برگزاری این رویداد در فیروزکوه نظیری هماهنگی ها و حمایت سازمان ها و نهادهای مربوطه در این شهر بیشتر فراهم بود.

وی در پایان درباره وضعیت آینده جشنواره سراسری فیلم کوتاه دانشجویی سنگر خاطرنشان کرد: درباره سرنوشت این جشنواره که به طور سالانه یا دو سال یکبار برگزار شود هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است. اما ادامه یافتن و استمرار برگزاری آن یک اتفاق قطعی است. همچنین ممکن است در سال های آینده اگر خروجی خوبی را از دوره اول برگزاری شاهد باشیم با رویکرد بین المللی و در همکاری با دانشگاه های سایر کشورها برگزار شود.

نخستین جشنواره سراسری فیلم کوتاه دانشجویی سنگر از ۲۷ تا ۳۰ اردیبهشت ماه به دبیری نقی بهمنی در دانشگاه آزاد اسلامی شهر فیروزکوه برگزاری می شود. این جشنواره موضوعی مضامین و موضوعات مربوط به انقلاب اسلامی ایران و دفاع مقدس را در دستور کار خود دارد.