- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

«بمب» پیمان معادی به شورای‌ پروانه‌ ساخت رسید

peyman-maadi

به گزارش سوره سینما [1]، فیلمنامه دومین ساخته پیمان معادی با نام «بمب» در جلسه اخیر شورای پروانه ساخت مورد بررسی قرار می گیرد. این فیلمنامه با موضوع اجتماعی آماده شده و با نگاهی به بمباران تهران در دهه شصت توسط معادی نوشته شده است.

در این اثر معادی تلاش کرده تا بر خلاف کار قبلی  (برف روی کاج ها) که شخصیت اصلی داستان یک زن بود و  خرده داستان ها به کمک داستان اصلی می آمدند،  داستان شخصیت هایی در سنین مختلف ودغدغه های متفاوت را در شرایط بمباران تهران به تصویر بکشد و  سرنوشت آن ها به شرایط بمباران تهران گره می خورد. روایت معادی اثری اجتماعی با رگه هایی از طنز همراه است.

بازیگر فیلم سینمایی «ابد ویک روز» در گفت و گو با یکی از رسانه ها عنوان کرده است که داستان «بمب» به تجربه شخصی اش از دوران بمباران تهران باز می گردد.

تهیه کنندگی «بمب» برعهده سعید ملکان است که فیلم «ابد و یک روز» را هم تهیه کرده و جوایزی از جشنواره نصیب فیلم شد که جوایز متعدد جشنواره فیلم فجر به این اثر برای بسیاری از کارشناسان و اهالی سینما جای سوال داشت. «ابد و یک روز» با انتقاد از سوی دانشجویان نیز مواجه شده است و بسیاری آن را فیلمی تلخ و سیاه نما می دانند.

سعید ملکان هم اینک متقاضی دریافت پروانه ساخت برای دومین فیلم پیمان معادی (بمب) است. پس از دریافت پروانه ساخت، فیلم بمب دومین همکاری سعید ملکان و پیمان معادی خواهد بود. پیمان معادی در فیلم «ابد و یک روز» به تهیه کنندگی سعید ملکان به ایفای نقش پرداخت.

منبع: فارس