- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

دفاع از حرمین بهانه‌ای برای دفاع از حقانیت اسلام ناب محمدی است

jamal-shoorje

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم، جمال شورجه نویسنده و کارگردان شناخته شده کشور افزود: این جشنواره به شناخت افرادی که در دیار غربت با دشمنان سرسخت اسلام و شیعه در جنگ هستند، کمک می کند. جشنواره به ما خواهد فهماند که چرا یک فرد خانه، همسر، مادر و فرزند تازه متولد شده اش را می گذارد تا برای دفاع از حرمین به سوریه و یا عراق برود. شاید با این جشنواره متوجه شویم که دفاع از حرمین بهانه ای برای دفاع از حقانیت اسلام ناب محمدی است.

شورجه با بیان اینکه داعش فرزند نامیمون اسراییل و عربستان وهابی است، گفت: اسراییل و عربستان با داعش می خواهند اسلام ناب محمدی را نابود کنند و چهره زشت اسلام آمریکایی را به مردم دنیا نشان دهند و حالا مردمانی از جنس غیرت برخواسته اند تا با گسترش اسلام آمریکایی مخالفت کنند. این فتنه باید سرکوب شود و جوانان ما برای سرکوب آن غربت و دوری از خانواده را به جان خریده اند.

این کارگردان و نویسنده ادامه افزود: سلحشوری های جوانان این مرز و بوم به یقین شبیه به سلحشوری های جوانان ما در دفاع مقدس است. اما معتقدم که جبهه مبارزه برای مدافعان حرم که بیرون از خاک ایران دفاع می کنند سخت تر است.

کارگردان فیلم سینمایی «۳۳ روز» با بیان اینکه جنگ با داعش مختص ایران نیست گفت: همه می دانیم که از کشور های دیگری مانند لبنان و عراق و افغانستان مدافعان حرم داریم، پس اگر ما بتوانیم در سال های آینده این جشنواره را به آن کشورها معرفی کنیم به طور حتم آنها نیز آثار مستند مربوط به این دفاع را برای شرکت در جشنواره ارسال خواهند کرد و اینطور می شود که ما یک جشنواره بزرگ مدافعان حرم خواهیم داشت. چراکه جشنواره مدافعان حرم باید در سطح منطقه گسترده شود.

شورجه در پاسخ به این سوال که مخاطب این جشنواره مردم و یا هنرمندان باشند، اظهار کرد: مردم و هنرمندان باید از برگزاری این جشنواره آگاه شوند تا بتوانند در آن شرکت داشته باشند. هنرمندان با حضور در دور اول این جشنواره به طور حتم به آن علاقمند خواهند شد و برای سال های آینده آثار خوبی از هنرمندان کشورمان به جشنواره فیلم مدافعان حرم خواهد رسید.

کارگردان شب دهم در پایان بیان کرد: نباید اجازه دهیم این جشنواره سطحی برگزار شود و یا سطحی بماند. همه باید کمک کنند تا این جشنواره ادای دینی به مدافعان حرم باشد. آثار مستند بهترین راه برای این حرکت بزرگ است.

گفتنی است؛ نخستین دوره جشنواره فیلم مدافعان حرم به دبیری حمید یادروج در دو بخش مستند و نماهنگ به همت خبرگزاری فارس و با همکاری موسسه فرهنگی هنری کتیبه نوای فاطمی خردادماه سال جاری برگزار می‌شود.