- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

حضور پررنگ دوربین سیما در نمایشگاه بین‌المللی کتاب

book-fair

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی سیما، شبکه‌های تلویزیونی از مدت‌ها قبل خودشان را برای اطلاع‌رسانی اتفاقات بیست و نهمین نمایشگاه کتاب آغاز کرده‌اند؛ در طول زمان برپایی نمایشگاه رسانه‌های مکتوب، دیداری و شنیداری تلاش می‌کنند مخاطبانشان را در جریان جدیدترین اخبار و گزارش‌های آن قرار دهند. در این برنامه‌ها بخش‌هایی چون ارتباط با ناشران موفق و جوان کشور، معرفی بهترین آثار ناشران و نویسنده‌ها، گفت‌وگو با مسوولان نمایشگاه و دست‌اندرکاران حوزه کتاب و گزارش مردمی در نظر گرفته شده است.

شبکه یک سیما از ۱۵ اردیبهشت به منظور پوشش نمایشگاه کتاب تهران که برای نخستین بار در شهر آفتاب برگزار شده است، هر روز در ساعت های ۱۲:۳۰، ۱۵:۳۰ و ۲۳:۳۰ گزارش های مربوط به نمایشگاه کتاب را پخش می کند.

همچنین شبکه دو سیما با برنامه  مستند گزارشی «نما دو» در نمایشگاه کتاب  حضور داشته و به پوشش بیست و نهمین نمایشگاه کتاب می پردازد.

برنامه ۱۵ دقیقه ای «شابک» با موضوع ترویج کتاب و کتابخوانی و با نگاهی طنزآمیز به این مقوله، روزهای یکشنبه و سه شنبه هر هفته از شبکه سه سیما پخش می شود.

مخاطبان شبکه چهار سیما هر روز ساعت ۱۷ با ارتباط زنده به‌ صورت تخصصی اخبار حوزه کتاب و رویداد‌های نشرِ کشور را در رسانه ملی دنبال می کنند.

ارتباط با بیست و نهمین نمایشگاه کتاب در دو نوبت صبح ۱۰:۳۵ و ۱۶:۲۵ از شبکه پنج روی آنتن می رود.

برنامه‌های «دوربین هفت» در چهار نوبت ساعت های ۹، ۱۵:۴۵ ، ۱۸:۴۵ و ۲۲:۴۰ و «سفید» پنجشنبه ها و جمعه ها در ایام برگزاری نمایشگاه از شبکه آموزش سیما به جنبه‌های گوناگون نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می پردازند.

علاوه بر این در برنامه های تخصصی شبانه «سفید» که با افزایش زمان ۳۰ دقیقه ای روی آنتن می رود هر شب یک کتاب در حوزه های مختلف معرفی می شود.