- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

«شاهزاده روم» به بازار جشنواره کن می‌رود

prince-of-rome

به گزارش سوره سینما [1] ، بنیاد فارابی که پس از تولید «شاهزاده روم» و حضور موفقیت آمیز آن در سی و سومین جشنواره فیلم فجر، با خرید بخشی از اثر «شاهزاده روم» از تولید این اثر حمایت کرده بود، اکنون نیز قصد دارد به عرضه این انیمیشن سینمایی در بازار کن و سایر بازارهای جهانی بپردازد.

بازار فیلم کن به عنوان یکی از مهمترین مراکز مبادله آثار سینمایی دنیا محسوب می شود که همزمان با جشنواره فیلم کن از روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ۹۵  به مدت ۱۱ روز در کشور فرانسه برگزار می شود.

شایان ذکر است انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» به کارگردانی هادی محمدیان و تهیه کنندگی حامد جعفری پس از کسب لوح تقدیر ویژه سی ‌و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، در سال گذشته توسط گروه هنر پویا با شعار “فرزندانتان را آسوده خاطر به سینما بیاورید” توانست به فروش ۵ میلیارد تومانی در گیشه سینماهای ایران و رتبه سومین فیلم پرمخاطب سال دست یابد.

prince-of-rome-poster [2]

گروه «هنرپویا» (کنسرسیوم مشترک مؤسسات هفت‌سنگ و سلوک‌افلاکیان) است که بیش از ده سال سابقه تولید پویانمایی داشته و تاکنون توانسته است بیش از ۱۵۰ برنامه مختلف در قالبهای سینمایی، سریال، مجموعه، آثار کوتاه و … را تولید و عرضه نماید.