- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

چرا روابط عمومی صداوسیما درباره شایعات تغییر رئیس رسانه ملی سکوت کرده است؟

anaraki

به گزارش سوره سینما [1]، داود نعمتی انارکی مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی در پاسخ به سوالی درباره وقایع اخیر صداوسیما، توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد.

* با توجه به انتشار گسترده برخی مطالب در خصوص تغییر رئیس سازمان صداوسیما چرا روابط عمومی صداوسیما در این خصوص تاکنون اظهار نظری نکرده است؟
واقعیت این است که روابط عمومی رسانه ملی مثل هر روابط عمومی دیگری در چنین شرایطی واکنش خود را ملتزم به اسناد تایید شده و احکام امضاء شده می‌کند و موضع گیری روابط عمومی به عنوان یک نهاد رسمی، صرفا یک اظهار نظر و واکنش تحلیلی نیست بلکه هر موضع گیری روابط عمومی به مثابه یک سند رسمی محسوب می‌شود که التزام حقوقی و قانونی دارد. طبیعتا این قاعده در ارتباط با خبر استعفا یا انتصاب، واجب‌الاجرا تر هم می‌شود و تا قبل از تایید‌های رسمی، روابط عمومی از حیث قانونی و سازمانی نمی‌تواند موضع گیری کرده یا آن را رسانه‌ای کند، لذا معتقدم روابط عمومی سازمان صدا و سیما در این باره بر مبنای اصول حرفه ای و اخلاقی خود عمل کرده است، و با وجود تماس‌های زیاد خبرنگاران در روزهای اخیر، خود را مقید به انتشار اخبار رسمی در این خصوص می‌داند.
* شایعات زیادی نیز در خصوص عدم حضور آقای سرافراز در محل کار خود و خدا‌حافظی ایشان از همکاران دفتر در فضاهای مجازی منتشر شده است، نظر شما در این‌باره چیست؟
اینکه دکتر سرافراز در محل کار خود حضور نداشته، صحت ندارد و همچنین از لحاظ قانونی هر مسئولی خود را موظف می‌داند تا آخرین لحظه، کارها و وظایف محوله خویش را پیگیری کرده و نظارت خود بر عملکرد حوزه های مختلف را ادامه دهد.

منبع: فارس