- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

برگزاری جشنواره «چهل چراغ» به تعویق افتاد

yari-chehelcheragh

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از ستاد خبری جشنواره مردمی فیلم و عکس «چهل چراغ» ، حسین یاری سخنگوی این جشنواره گفت: به دلیل استقبال کم نظیر و درخواست‌های مکرر هنرمندان برای حضور در جشنواره، جمع بندی و ارزیابی آثار مستلزم زمان و دقت کافی است .

سخنگوی جشنواره با یادآوری این‌که نخستین جشنواره مردمی فیلم و عکس «چهلچراغ» با موضوع امام حسین (ع) قرار بود ۲۰ تا۲۳ اردیبهشت سال ۱۳۹۵ برگزار شود، افزود: زمان برگزاری جشنواره با مشورت صاحب نظران و با توجه به موضوعیت جشنواره که از حساسیت ویژه ای برخوردار است، به۲۲ تا ۲۹ شهریور مصادف با عید سعیدقربان تا عید سعید غدیر موکول شد تا بهتر بتوان به این مساله مهم پرداخت.

بخش های جشنواره فیلم و عکس «چهل چراغ» عبارت است از : فیلم داستانی، فیلم مستند، فیلم پویانمایی، فیلمنامه، عکس، پوستر و فیلم موبایلی که جمع کل آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره ۲۲۰۰ اثر است.

نخستین جشنواره مردمی فیلم و عکس «چهل چراغ» با موضوع امام حسین (ع) و با هدف معرفی و بازتاب عشق به اباعبدالله الحسین(ع) در عرصه های ملی و بین المللی، جریان سازی برای تولید و حمایت از آثار در حوزه محتوایی سیره‌ی زندگی معصومین (علیهم السلام) در عرصه های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای و تاثیر بر فضای فرهنگ و هنر با اعزام کاروان بین المللی اربعین در تهران برگزار خواهد شد.

سفر به کربلای معلی به همراه ۱۵۱۵ عدد سکه طلا در بخش های مختلف سهم برگزیدگان جشنواره «چهل چراغ» خواهد بود.