- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

شرمنده‌ام! بازیگر نازنین عضو خانه سینما

khane-cinema

به گزارش سوره سینما [1]، دو سه هفته دیگر بودجه خانه سینما معلوم میشود و روی همین حساب رییس و روسای آن خانه هم مدام دارند تلاش می کنند تا بودجه را افزایش دهند اما واقعا قرار است با این بودجه چه اتفاقی بیفتد؟ آیا اگر اولویت ها مشخص نباشد با ده برابر بودجه کنونی هم می‌شود کاری کرد؟ آیا اگر خدای ناکرده رفیق بازی و پهن شدن سفره ای برای ده رفیق اتفاق بیفتد و آن ده نفر تلاش کنند تا بخشی از بودجه را (البته با سازوکار ظاهرا قانونی) صاحب شوند و پشت بندش هم ژست مظلومانه و حق طلبانه بگیرند، با هر بودجه ای-کم یا زیاد-چیزی عوض می شود؟ خواندن چند خبر و نقل قول از افرادی که درگیر این موضوعند شاید خالی از لطف نباشد.

 ۱-دو سه هفته دیگر بودجه معلوم می شود

رئیس سازمان سینمایی درباره‌ تعیین تکلیف بودجه‌ خانه‌ سینما گفت: مبلغ و زمان تخصیص این بودجه هنوز مشخص نیست اما در دو سه هفته آینده مشخص خواهد شد.

ایوبی درباره رفع مشکلات صندوق بیمه بیکاری هنرمندان و پیدا کردن یک راه حل مقطعی نیز اظهار کرد: راهکار این مشکل فراتر از سازمان سینمایی است. این مسئله‌ای است که هنوز نتوانستیم حل کنیم. باید دیگران به کمک ما بیایند و حل این مسئله به تنهایی از عهده ما برنمی‌آید.

[2]

۲- چقدر خوب است پسر رییس خانه سینما باشی!

رسانه ای ادعا کرده که فرزند رضا میرکریمی- رییس خانه سینما -با کارت خانه سینما، در جشنواره کن حاضر شده است. خانه سینما نامی از افراد اعزامی را منتشر نکرده اند زیرا این مسئله همواره باعث بروز حاشیه های مختلفی شده و سوال های فراوانی را درخصوص نحوه تعیین افراد مناسب برای حضور در این رویداد مطرح کرده است اما طبق اطلاعات رسیده از کن، «محمد صادق میرکریمی» فرزند رضامیرکریمی هم در میان میهمانان این دوره جشنواره کن حضور دارد و کارت حضور در جشنواره را نیز به نمایندگی از خانه سینما دریافت کرده است. این رسانه همچنین ادعا کرده است: میرکریمی پیشتر بدون رعایت قواعد و قوانین خانه سینما نام فرزندش را به عنوان مدیر تولید فیلم سینمایی دختر اعلام کرده بود…

[3]

 ۳- کاش من هم پسر رییس بودم

چندی پیش جشنواره بی فایده و خاصیت جهانی هم با صرف هزینه بسیار برگزار شد و رییس خانه سینما دبیرش بود. به ادعای یکی از رسانه ها عجیبتر از ماجرای حضور در کن که احتمالا به زودی برایش دلیلی تراشیده خواهد شد، چگونگی حضور محمدصادق میرکریمی در سمت “مدیر امور پشتیبانی” بین الملل فجر بود. آقازاده میرکریمی که متولد ۶۷ است، امسال از سوی پدرشان که دبیر بین الملل فجر بود به عنوان مدیر امور پشتیبانی این جشنواره منصوب شد بدون اینکه مشخص باشد با کدام رزومه عملیاتی به چنین عنوانی نائل شده است؟

[4]

همه سابقه این آقازاده در سینما به عنوان ناظر کنترل پروژه اکران فیلمهای «امروز» و «یه حبه قند» بوده و با همین سابقه به مدیریت تولید فیلم «دختر» هم رسیده اند. جالب است که همه این پروژه ها هم با حمایت ارگانهای دولتی از حوزه هنری تا منطقه آزاد اروند تولید شده اند!

 ۳- شرمنده ام بازیگر نازنین عضو خانه سینما…

مهدی فقیه بازیگر فیلم‌های سینمایی چون «اخلاقتو خوب کن»،‌ «آسمان هشتم»، «تاکسی نارنجی» در باب تعلل خانه سینما در مورد وضعیت تأمین معیشت هنرمندان گفت: «خانه سینما در قالب انجمن است و انجمن قدرت چندانی ندارد و اعضا باید خود پیگیر حق و حقوق باشند. هنری که معنایش انتقال مفاهیم انسانی به مخاطب است، به کجا رسیده است؟ … «چندین سال در ایران و فرنگ تحصیل کرده‌ام و پس از تلاش‌ها و فعالیت‌هایم در زمینه بازیگری هم اکنون چند سال است که بیکار هستم. آیا جایز است در کنار خیابان لنگ بفروشم؟ عده‌ای می‌برند و می‌خورند و ‌می‌چابند و هنرمندان زیادی اکنون خانه نشین هستند و صدایشان در نمی‌آید. از سوی خانه سینما هیچ سراغی از من گرفته نمی‌شود …

[5]

۴- خانه سینما خسته نشود اینقدر پیامک ترحیم می‌دهد!

 اکرم محمدی بازیگر «مادر» با اشاره به کارکرد خانه سینما گفت: از نظر من خانه سینما کارکردی به جز اعلام مراسم ترحیم به وسیله ارسال پیامک ندارد این را هم باید بگویم که به من چند وقتی حق عضویت خانه سینما را نداده اند و به زودی کارت عضویتم ابطال می شود اصلا من اعضای انجمن بازیگران  خانه سینما را نمی شناسم واین خود باعث تأسف است.

[6]

۵- هنرمندان را بیخیال..دیوار خانه سینما را ببین چه برقی می‌زند

در حالیکه طی روزها و ماه های اخیر عدم رسیدگی به وضعیت معیشت سینماگران با انتقاد شدید بسیاری از هنرمندان از صنوف مختلف خانه سینما همراه بوده است و نگاه منتقدین به اینکه خانه سینما فقط محلی شده است برای تشییع هنرمندان آن هم در هنگام مرگ و بی توجهی مدیران خانه سینما و سازمان سینمایی به شأن سینماگران همراه است، رضا میرکریمی مدیرعامل خانه سینما از پرداخت هزینه یک میلیارد تومانی برای بازسازی ساختمان خانه سینما خبر داد. او گفت: در سال گذشته نزدیک یک میلیارد تومان هزینه عمرانی خانه سینما را داشتیم و ۱۵ روز دیگر خانه سینمایی خواهید دید که کاملا تغییر کرده و بازسازی شده است.

منبع: نسیم آنلاین