- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

مدافع حرم، فقط فرد وسط میدان جنگ نیست

AminImani

به گزارش سوره سینما [1] ، امین ایمانی، بازیگر فیلم «هنگامه»، اولین اثر داستانی درباره مدافعان حرم، درباره شرایط تولید این فیلم و حضورش در آن گفت: برای ساخت این اثر، شرایط سختی را پشت‌سر گذاشتیم چراکه مجبور بودیم در هوای سرد کار کنیم به نحوی که بخاطر سردی هوا، برای ادای دیالوگ‌های فیلم به مشکل برمی‌خوردیم اما بدلیل همدلی گروه، این مشکلات نتوانست مانع به نتیجه رسیدن اثر شود.

وی با اشاره به اهمیت دغدغه شرایط زندگی خانواده‌های مدافعان حرم برای عوامل فیلم بخصوص برای تهیه‌کننده و کارگردان فیلم و بیان آن برای مخاطب، اظهار داشت: با توجه به علاقه خودم به موضوعات ارزشی، قبل از آنکه فیلمنامه اثر را مطالعه کنم با توجه به توضیحاتی که کارگردان فیلم درباره آن به من دادند، حضور در فیلم را قبول کردم و از طرف دیگر، اولین فیلم داستانی بودن اثر نیز، عامل دیگری بود که باعث ترغیب من برای حضور در «هنگامه» شد.

ایمانی در بخش دیگری از سخنانش به بیان خاطراتی از اتفاقات تولید این اثر داستانی پرداخت و گفت: در بازیگری، بهترین حالت برای فرد این است که در نقشش زندگی کند تا بتواند به شخصیت مورد نظر نزدیک شود.

وی ادامه داد: در سکانسی که در بهشت زهرا سلام علیها مشغول فیلمبرداری بودیم هر چند وقت یک بار مجبور می‌شدیم کار را متوقف کنیم علت این موضوع، این بود که هر بار، پیکر یکی از شهدای مدافع حرم را تشییع می‌کردند و این اتفاق برای من که نقش یکی از مدافعان حرم را برعهده داشتم، تاثیرگذار بود.

ایمانی با بیان اینکه هنرمندان، جدا از مسائل مادی، مزد اصلی خود را از رضایت مخاطب کسب می‌کنند، خاطرنشان کرد: این فیلم درباره خانواده‌های مدافعان حرم است و از طرفی نمی‌توان مدافع حرم را فقط کسی دانست که در میدان جنگ است چرا که این افراد عقبه‌ و خانواده‌ای هم دارند.

این بازیگر در حالی که بغض کرده بود با چشمانی گریان، بیان کرد: بعد از پخش فیلم در جشنواره عمار، وقتی در بیرون از سالن اکران، در حال مصاحبه بودم یکی از افراد حاضر در سالن که بچه‌ای هم در بغل داشت، به من گفت یک تشکر به شما بدهکار هستم وقتی علت را پرسیدم گفت، برادر من چند ماه پیش، شهید شده است و خودم هم فردا عازم هستم ولی این مشکل را داشتم که همسرم از رفتنم به سوریه ممانعت می‌کرد ولی بعد از پخش فیلم ضمنی به من اجازه داد که بروم.

بازیگر فیلم داستانی «هنگامه» با بیان اینکه این اتفاق مرا دگرگون کرد، اظهار داشت: این اثر برای کسانی است که دغدغه اسلام و وطن دارند که امیدوارم فیلم مورد رضایت آنها قرار گیرد.

ایمانی افزود: استواری مملکت ما به خاطر همین جوانانی است که الان به عنوان مدافع حرم در حال جنگ هستند، اگر فداکاری این افراد باشد، دشمن مطمئنا به سمت کشور ما هم می‌آید.

این بازیگر در پایان با بیان اینکه مخاطبان این فیلم از طرف شهدای مدافع حرم دعوت شدند، اظهار داشت: حضور در این فیلم داستانی، باعث شد تا حداقل برخی از حرف‌ها و شایعاتی که درباره مدافعان حرم می‌گفتند، برای من رفع شود. اگر هرکسی با چشم بازتر نگاه کند و از این موضوعات آگاهی داشته باشد، می‌تواند یک مدافع حرم باشد.