- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

کارگاه «آشنایی با فیلمبرداری سینما» توسط هومن بهمنش برگزار شد

kargah-behmanesh-1

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی «کانون فیلم اکران»، در این کارگاه‌ها که به مدت ۱۲ ساعت (سه جلسه ۴ ساعته) صبح و عصر روز یکشنبه (۲۶ اردیبهشت ماه) و صبح روز دوشنبه (۲۷ اردیبهشت ماه) برگزار شد، بهمنش تجربیات و اطلاعات خود را در زمینه فیلمبرداری سینما با دانشجویان و علاقه‌مندان حاضر در کارگاه در میان گذاشت.

سرفصل‌های این کارگاه آموزشی که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبه‌رو شد، دو موضوع «از پیش تولید تا اکران» و «آموزش راه‌هایی برای فیلمبرداری فیلم کوتاه با هزینه کم» بود و سومین جلسه از این کارگاه نیز به پرسش و پاسخ و انتقال تجربیات اختصاص داشت.

این کارگاه که در آمفی تئاتر ساختمان شهید بهشتی دانشگاه آزاد اهواز برگزار شد، با نمایش و تحلیل فنی لحظاتی از فیلم‌های سینمایی «دربند»، «پذیرایی ساده»، «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو»، «چیزهایی هست که نمی‌دانی»، «امروز» و «من دیه‌گو مارادونا هستم» همراه بود و بهمنش بر روی تصاویر این فیلم‌ها جزییات و چگونگی فیلمبرداری را به صورت تخصصی شرح داد.

هومن بهمنش از برجسته‌ترین مدیران فیلمبرداری سینمای ایران است که در رشته کارگردانی سینما تحصیل کرده و عضو انجمن مدیران فیلمبرداری سینمای ایران، انجمن فیلم کوتاه سینمای ایران، بنیاد ملی نخبگان ایران، آکادمی علوم و فنون سینمایی آسیا پاسیفیک – استرالیا است.

kargah-behmanesh-2 [2]

وی فعالیت خود را از سال ۱۳۷۴ از انجمن سینمای جوانان ایران آغاز کرده و طی این سال‌ها جوایز متعددی از چندین جشنواره معتبر داخلی و خارجی از جمله جشنواره فیلم فجر، جشنواره سینما حقیقت، جشنواره فیلم کوتاه تهران، جشن خانه سینماى ایران، جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینماى ایران، فستیوال آسیا پاسفیک – استرالیا، فستیوال بین‌المللی بوستون آمریکا، فستیوال بین المللى فیلم استکهلم و… دریافت کرده است.

گفتنی است، «کانون فیلم اکران» به دبیری سیامک مردانه با همکاری معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد واحد اهواز، چندی پیش با اکران و نقد و بررسی فیلم «من ناصر حجازی هستم» کار خود را آغاز کرد، در دومین جلسه به اکران و نقد و بررسی فیلم «عادت نمی‌کنیم» ساخته ابراهیم ابراهیمیان و در سومین جلسه به نمایش و تحلیل فیلم «خواب تلخ» نمحسن امیریوسفی پرداخت که با استقبال بی‌نظیری از سوی دانشجویان اهواز مواجه شد.

با توجه به شروع فصل امتحانات و پس از آن تعطیلات دانشگاهی، «کانون فیلم اکران» ادامه فعالیت‌های خود را با آغاز ترم جدید دانشگاه در مهرماه ۹۵ پی خواهد گرفت.