- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

سه فیلم پرفروش اکران آغاز سال در سینماهای حوزه هنری مشخص شدند

faraji

به گزارش سوره سینما [1] ، غلامرضا فرجی مدیر پخش موسسه بهمن سبز گفت: اکران فیلم «من سالوادور نیستم» ساخته منوچهر هادی از ۵ اسفندماه گذشته آغاز شد و این فیلم زودتر از دیگر آثار، اکران نوروزی خود را آغاز کرد. این فیلم در ۵۲ سینمای حوزه هنری روی پرده بود و ۳ میلیارد و ۲۴۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا امروز فروش داشته است.

فرجی گفت: شرایط اکران «من سالوادور نیستم» را باید در نظر گرفت، در روزهای آخر سال و پس از پایان جشنواره فیلم فجر، مخاطبان درگیر کارهای آخر سال هستند و در این زمان، فیلم جدیدی روی پرده نمی‌رود. معمولا در یک ماه پایانی سال، رکود بر سینماها حاکم است تا سال جدید و اکران نوروزی آغاز شود. «من سالوادور…» در این فضا روی پرده رفت و بسیاری از سالن سینماها در تهران و شهرستان‌ها به این فیلم اختصاص یافت. پس از اکران نوروزی و با تداوم فروش فیلم و استقبال مخاطبان، این فیلم سالن‌هایش را حفظ کرد.

او ادامه داد: سینماهای حوزه هنری در نوروز امسال، بیشتر در اختیار فیلم «بادیگارد» بودند. اکران «بادیگارد» از ۲۶ اسفندماه و با سرگروهی سینما «استقلال» آغاز شد و این فیلم ابراهیم حاتمی‌کیا در ۴۰ سالن متعلق به حوزه هنری اکران شد. این فیلم یک میلیارد و ۴۹۲ میلیون و ۴۴۰ میلیون تومان تا امروز در سینماهای حوزه هنری فروش داشته است. «بادیگارد» پس از پایین آمدن تعداد مخاطبان و فروش فیلم از ۱۵ اردیبهشت‌ماه جای خود را به «رسوایی ۲» ساخته مسعود ده نمکی داد.

فرجی با اشاره به اکران فیلم «۵۰ کیلو آلبالو» گفت: تعداد سینماهای «۵۰ کیلو آلبالو» متغیر بود. این فیلم ابتدای سال، فقط در سینما «انقلاب» تبریز و «قدس» اهواز اکران شد و به مرور در دیگر سینماهای حوزه هنری به نمایش در آمد. این فیلم از ۱۸ فروردین‌ماه در سینما «هجرت» کرج و «قدس» مشهد روی پرده رفت، سپس از ۲۳ فروردین‌ماه در سینما «شیراز» شیراز اکران شد و در طی چند هفته سالن‌های حوزه هنری در اختیار این فیلم قرار فت.

مدیر پخش موسسه بهمن سبز ادامه داد: «۵۰ کیلو آلبالو» ساخته مانی حقیقی در ۴۰ سینمای حوزه هنری روی پرده رفته و یک میلیارد و ۷۱۵ میلیون و ۳۱۵ هزار تومان تا امروز فروش داشته است.

بر اساس این گزارش، از میان دیگر فیلم‌های اکران نوروز و اکران دوم بهار، فیلم‌های «ابد و یک روز» در ۲۵ سینما، «خشم و هیاهو» در ۱۵ سالن و «کفشهایم کو؟» در ۵ سینما روی پرده رفتند. همچنین «رسوایی ۲» ۱۴ سالن و «اژدها وارد می‌شود» ۵ سالن از سینماهای حوزه هنری را در اختیار دارند.