- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

رییس شورای بین المللی موزه‌ها از موزه سینما دیدن کرد

mooze-cinema

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی موزه سینما، پروفسور هاینز رئیس شورای بین المللی موزه ها به همراه سید محمد بهشتی رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و رئیس ایکوم ایران و احمد محیط طباطبایی قائم مقام ایکوم، به مناسبت روز جهانی موزه، از مکان تاریخی موزه سینما بازدید کردند.

در این بازدید که به میزبانی محمد حیدری مدیرعامل موزه سینما انجام شد، بر همکاری مشترک میان موزه سینما با سایر موزه ها در سطح بین الملل تاکید شد.

پروفسور هاینز رئیس شورای بین المللی موزه ها در جریان بازدید از موزه سینما، حفظ ارزش های سینمایی کشور در موزه سینما را از مهمترین فاکتورهای موزه داری عنوان کرد و گفت: حفظ میراث فرهنگی از مهمترین وظایف موزه ها در حوزه های مختلف است و موزه سینما فعالیت مفیدی در حفظ پیشینه سینمای ایران داشته است.

رئیس شورای بین المللی موزه ها بیان کرد: حفظ و نگهداری جوایز ملی و بین المللی هنرمندان سینما، در این مکان تاریخ نشان از اهمیت این هنر و صنعت در جامعه ایرانی است.

سید محمد بهشتی رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و رئیس ایکوم ایران نیز موزه سینما را از مهمترین مکان ها برای حفظ ارش های سینمای ایران دانست.

در این دیدار همچنین بر همکاری بین موزه ای در عرصه بین المللی تاکید شد و محمد حیدری مدیرعامل موزه سینما آمادگی خود را برای هرگونه همکاری در عرصه بین الملل اعلام کرد.