- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

تهیه کننده «دورهمی»: تولید این مجموعه ریسک بالایی داشت

dorehami

به گزارش سوره سینما [1] ، هاشم رضایت گفت: ایده اولیه «دورهمی» از اواخر سال ۹۳ شکل گرفت و پس از آن نیز مجوز ساخت شهریور ۹۴ صادر شد. در واقع اواخر سال ۹۳ و هنگام استقبال فوق العاده مخاطبان از «خندوانه» ایده ساخت «دورهمی» به ذهنم خطور کرد و قصد داشتم با ساخت آن یک قدم رو به جلو داشته باشیم. هر چند ایده اولیه و دعوت از رامبد جوان برای حضور در «خندوانه» نیز توسط من شکل گرفت اما این بار قصد داشتم برنامه ای را طراحی کنم که به صورت ترکیبی تولید شود و مخاطبان نیز مانند یک تئاتر به تماشای بازی بازیگران بنشینند.

او افزود: برای اینکه به یک طرح خوب و کامل برسم چندین برنامه پرمخاطب از کشورهای دیگر را بررسی کردم. برنامه «شب های کمدی با کاپل» نیز یکی از همین برنامه ها بود که دکور آن نزدیکی فرهنگی بسیاری با معماری ما داشت. البته این برنامه از لحاظ مضمونی و ساختار تفاوت های بسیاری با ایده اولیه «دورهمی» داشت. آنها یک مهمان دعوت می کنند و دو نفر که لباس زن پوشیده اند با مهمان به شوخی می پردازند. شخصی که در میان مردم نشسته اسپانسر برنامه است و هیچ استندآپ و نمایشی نیز در برنامه وجود ندارد.

رضایت درباره معرفی طرح «دورهمی» به مدیر وقت شبکه نسیم نیز گفت: بعد از ارائه طرح به آقای دکتر کرمی وی در همان جلسه اول این ریسک را پذیرفتند تا برای اولین بار در تلویزیون ایران طرح چنین برنامه ای تصویب شود. چندین نکته نیز از طرف وی برای رفع اشکالات برنامه مطرح و پس از چندی روی طرح اصلی لحاظ شد.

این تهیه کننده درباره سختی های تولید چنین برنامه هایی در تلویزیون کشور نیز گفت: زمانی که در شبکه سوم سیما حضور داشتم پیشنهاد ساخت برنامه ای با این سبک و سیاق را به چند تهیه کننده ارائه داده بودم ولی با توجه به سختی های بسیاری که کار داشت کسی ریسک آن را نمی پذیرفت. با آغاز رسمی پیش تولید از آقای حمید رحیمی نادی که یکی از بهترین تهیه کننده های نمایشی و ترکیبی تلویزیون هستند به عنوان تهیه کننده مشترک دعوت کردم تا این پروژه را با وی تولید کنیم.

وی درباره ضبط قسمت های آتی «دورهمی» و اینکه پروژه تا چه زمانی روی آنتن شبکه نسیم خواهد رفت گفت: ضبط مجموعه همچنان در حال انجام است و برنامه پنجشنبه شب نیز با حضور بهرام زند روی آنتن می رود. با توجه به صحبت هایی که با مدیر شبکه داشته ایم مجموعه تا اواخر سال جاری نیز روی آنتن خواهد بود.

رضایت در پایان گفت: به احتمال فراوان در روزهای آتی تغییراتی در ساختار برنامه خواهیم داشت. چند بازیگر جدید به گروه اضافه می شوند و در متن ها نیز تغییراتی ایجاد می کنیم.