- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

برگزاری جشنواره مدافعان حرم موجب تفکر و تولید آثار شایسته از سوی هنرمندان می‌شود

asgar-poor

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم، محمدمهدی عسگرپور تهیه کننده، کارگردان و نویسنده سینما و تلویزیون بیان کرد: دفاع از حریم اهل بیت در فرهنگ و دین ما ریشه دارد و از زمان های دور نیز مردم به دفاع از حریم آل الله می پرداختند، اما گروه داعش و تکفیری ها پدیده ای است که چند سالی است گریبان دنیا را گرفته و در این بین بیشترین آسیب ها را به کشورهایی که حامی مقاومت و ارزش های اسلامی هستند، رسانده است.

کارگردان مهمان داریم ادامه داد: موضوع دفاع از حرم، زمانی که قالب هنر به خود می گیرد جریان مشخصی پیدا می کند و یکی از بزرگ ترین دستاوردهای هنر جریان سازی است، چون هنر و به خصوص فیلم و عکس مخاطبان زیادی دارد و به همان اندازه از تاثیرگذاری بیشتری نیز برخوردار خواهد بود.

کارگردان اقلیما افزود: برگزاری جشنواره با موضوعیت مدافعان حرم برای شناسایی این شهدا و اهداف آنها یک امر ضروری بود که به حمدالله در حال برگزاری است و برای آن آرزوی موفقیت دارم.

وی افزود: برگزاری جشنواره به هنرمندان علاقه مند کمک می کند که بیشتر در مورد این موضوع فکر کنند و آثار بیشتری بسازند و شاید هم باعث علاقه مندی دیگر هنرمندان شود که در این مقوله به فعالیت هنری و فیلمسازی بپردازند.

عسگرپور برگزاری جشنواره برای شهدای مدافع حرم را یکی از بهترین قدم های خیری دانست که می تواند کمی از گمنامی این شهدا بکاهد، ادامه داد: سابقه نشان داده که ما از طریق هنر و سینما در بعضی از رویکردهای بین المللی توانسته ایم تاثیرگذار باشیم و بتوانیم از طریق هنر احیای حق کنیم. سینما و هنر تا به حال به خوبی توانسته اند سفیران خوبی برای کشور ما باشند.

وی بیان کرد: برگزاری جشنواره مدافعان حرم می تواند از این منظر به موضوع سوریه، عراق و یمن بپردازد و واقعیت ها و مظلومیت مردم این کشورها را در سطح بین المللی به تصویر بکشد.

کارگردان قدمگاه اظهار کرد: اگر بتوان در رشته های عکاسی و فیلمسازی در مورد مدافعان حرم صحبت کرد و اثر ارائه داد، قطعا تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت. ما حتی می توانیم با ساخت و اجرای تئاتر در مورد موضوع مدافعان حرم مخاطبان جهانی داشته باشیم و از جنایت های گروه های تکفیری و داعش و حامیانشان پرده برداری کنیم.

گفتنی است؛ نخستین دوره جشنواره فیلم مدافعان حرم به دبیری حمید یادروج در دو بخش مستند و نماهنگ به همت خبرگزاری فارس و با همکاری موسسه فرهنگی هنری کتیبه نوای فاطمی از هشتم تا دهم خردادماه سال جاری برگزار می‌شود.