- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

لئوناردو دی کاپریو برای بی‌توجهی به محیط زیست سرزنش شد!

decaperio

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از آسوشیتدپرس، دی کاپریو بازیگر محبوبی که بارها برای حفاظت از اقیانوس‌ها، زمین و حیوانات در راس خبرها جای گرفته، این بار خودش متهم شده که برای یک سفر، ۸۰۰۰ مایلی با جت خصوصی پرواز کرده و با این کار به زمین آسیب زده است.

او این مسیر را با جت شخصی خودش طی کرد تا جایزه سبز را برای تلاش‌های زیست محیطی‌اش دریافت کند.

گفته شده دی کاپریو، جت خود را به نیویورک بازگردانده و پیش از آن در جشنواره فیلم کن حضور داشت. او در جشن فیشرمن در ریکیاویک که کمپینی برای حمایت از آب پاکیره است، شرکت کرده بود. وی در این مراسم جایزه «بیگ فیش» یا «ماهی بزرگ» را برای تلاش‌هایش دریافت کرد.

دی کاپریو هنگام دریافت این جایزه گفت: بنیاد من با بسیاری از سازمان‌های موثر که برای حمایت از جهان ما تلاش می‌کنند، همکاری می‌کند و من مفتخرم که بنیاد هودسون ریکیاویک هم از جمله آنهاست.

وی افزود: می‌دانیم که جهل، حرص، طمع و سوءبرداشت در دیدگاه‌هایمان درباره حقوق اساسی مثل دسترسی به آب پاکیره برای هر موجود زنده روی سیاره ما، چقدر زیان‌بار است.

در هر حال دی‌کاپریو پس از ادای این سخنرانی با جت  خود به کن رفت و یک سخنرانی نیز درباره ایدز در برنامه سینمایی «ام فار» اجرا کرد که در نهایت در یک شب ۲۵ میلیون دلار پول جمع‌آوری شد.

در همین حال او با یک هلیکوپتر از ویلایش به یک مهمانی در هتل کپ-ادن در این جزیره رفت.

یکی از دوستداران زمین گفته است: هرگز نمی‌توانم تصور کنم که فردی که به اندازه دی‌کاپریو به تغییرات آب و هوایی بها می‌دهد بخواهد با یک جت شخصی رفت و آمد کند.

دی کاپریو تاکنون در این باره صحبتی نکرده اما یکی از دوستان نزدیک وی می‌گوید پروازهای او حساب و کتاب ندارد و هر وقت لازم باشد با پرواز شخصی از این جا به آنجا می‌رود. این تنها راهی است که او می‌تواند به همه برنامه‌هایش برسد.

این بازیگر محبوب که جایزه اسکار امسال را دریافت کرده در فستیوال سال پیش نیز برای استفاده از کشتی پرمصرفش در تعطیلات مورد سوال واقع شد و در هک مدارک کمپانی سونی نیز روشن شد که او در ۶ هفته ۶ بار با جت شخصی‌اش پرواز کرده است.

دی کاپریو امسال در نشست اقتصادی جهان ۱۰ میلیون پوند به این بنیاد کمک کرد تا صرف پروژه‌های سبر شود.

منبع: مهر