- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

اطلاعات تازه از منابع مالی خارجی فیلم‌های اصغر فرهادی: اتحادیه اروپا سرمایه‌گذار «گذشته»، انجمن فیلم آمریکا سرمایه‌گذار «جدایی نادر از سیمین» و سرمایه‌گذاری موسسه قطری برای «فروشنده»

farhadi-films

به گزارش سوره سینما [1]، منابع مالی خارجی در سینمای ایران، تاثیرشان در مضامین فیلم‌ها و میزان نفوذ برای کسب جوایز، همواره بحث برانگیز بوده است. امروز «العربیه»، ادعاهای تازه‌ای در باب منابع مالی فیلم اصغر فرهادی منتشر کرده است. به اساس این گزارش، این رسانه با انتشار تصویری از فاطمه الرمیحی که روی فرش قرمز «گذشته» هم حاضر بود، از سرمایه‌گذاری قطر بر فیلم اصغر فرهادی خبر داد.

فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی، کارگردان ایرانی، که در فستیوال کن فرانسه موفق به دریافت جایزه شد، با سرمایه «موسسه فیلم دوحه» به مدیریت خانم فاطمه الرمیحی ساخته شده است.

در فستیوال فیلم کن امسال، موسسه فیلم دوحه ۷ فیلم را معرفی کرده بود که فیلم «فروشنده» فرهادی یکی از این فیلمها بود. این ۷ فیلم با سرمایه این موسسه ساخته شده اند، و در فستیوال امسال ۳ فیلم از این میان موفق به دریافت جایزه شدند.

العربیه در ادامه نوشته است: گفتنی است که فیلم قبلی فرهادی، به نام «جدایی نادر از سیمین» نیز که برنده جایزه اسکار شد، بدون کمک مالی دولت ایران و با کمک ۲۵ هزار دلاری «انجمن فیلم آمریکا» ساخته شده است.

همچنین کیهان روز گذشته ادعا کرد: فیلم قبلی فرهادی [گذشته] نیز یک فیلم سفارشی بود که هزینه ساخت آن برای اولین‌بار از سوی اتحادیه اروپا به کمپانی «ممنتو» پرداخت شد.

منبع: کافه سینما