- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

پخش سریال «شرلوک هلمز» از ۱۸ خرداد در شبکه نمایش

sherlock-holmes

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی سیما، سریال «سرزمین آهن»، داستان زندگی کیم سورو از فرمانروایان کره را در دوره سه پادشاهی به تصویر می‌کشد. کیم سورو موفق می شود با متحد کردن ۱۲ منطقه کشور گایا را تاسیس کند که در برابر دیگر کشورهای زمان خود از قدرت و استقلال برخوردار بود. آهنگری و تجارت دریایی از برتری های منطقه گایا در آن دوره بود.

«سرزمین آهن» در سال ۲۰۱۰ و در ۳۲ قسمت توسط شبکه MBC کره ساخته شد. جی سانگ در نقش کیم سورو، پارک گان تائه و یائه جونگ اوک از جمله بازیگران این سریال هستند.

گفتنی است افشین ذی نوری مدیریت دوبلاژ سریال را بر عهده داشته و حسین عرفانی، زهره شکوفنده، وحید منوچهری، اکبر منانی و جواد پزشکیان از جمله صداپیشگانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سریال «سرزمین آهن» از ۱۸ خرداد هر روز ساعت ۱۸:۳۰ پخش و روز بعد ۳ بامداد و ۱۳:۳۰ تکرار خواهد شد.

بسیاری از بازیگران تاریخ سینما با یک فیلم یا نقش خاص جاودانه می شوند. جرمی برت بازیگر انگلیسی از جمله بازیگرانی است که با ایفای نقش شرلوک هلمز در ذهن مخاطبین ماندگار شده است و در ایران بسیاری شرلوک هلمز را با او می شناسند. او از ۱۹۸۴ تا ۱۹۹۴ در دو سری از این مجموعه با عنوان های «شرلوک هلمز» و «بازگشت شرلوک هلمز» ایفای نقش کرد.

داستان سریال به زندگی کارآگاه نابغه ای می پردازد که با همکاری دوست صمیمی خود دکتر واتسون، پرونده‌های مختلفی را که پلیس از حل آنها عاجز است را به سرانجام می رساند.

«شرلوک هلمز» از ۱۸ خرداد هر روز ساعت ۱۹:۳۰ پخش و روز بعد ساعت ۴:۳۰ و ۱۴:۳۰ تکرار خواهد شد.