- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

سلیم غفوری، مدیر شبکه مستند سیما شد

salim_ghafouri

به گزارش سوره سینما [1]، معاون سیما در حکم آقای سلیم غفوری، با اشاره به تخصصی بودن شبکه مستند بر لزوم تولید، تامین و پخش مستند در همه موضوعات در این شبکه تاکید کرده است .

میر باقری در این حکم همچنین مدیر شبکه مستند را به بهره گیری از الگوی کارآمد و اثربخش مدیریت پیام و استفاده از نظرات کارشناسان متعهد و خبره در ارتقای کیفی و هنری تولیدات مستند در جهت افزایش سرمایه اجتماعی کشور، تعمیق گفتمان انقلاب اسلامی  و مقابله موثر با جنگ نرم دشمن و آرایش رسانه ای نظام سلطه  توصیه کرده است.

وی در بخشی از حکم خود نیز بر تولید مستندهای فاخر به ویژه مستندهایی که روایتگر تاریخ بزرگ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هستند تاکید کرده است.

معاون سیمای رسانه ملی در پایان از زحمات امیر تاجیک درطول تصدی مدیریت شبکه مستند قدردانی کرد.

سید سلیم غفوری متولد ۱۳۵۲ در رشت و  دانش آموخته مهندسی رایانه  از دانشگاه آزاد اسلامی است. وی پیش از این حکم، مدیر گروه مستند شبکه افق بود و سابقه تهیه کنندگی ده ها برنامه مستند از جمله: نسیم حیات، جنگ پنهان، پارسیان زنگبار، آسیایی ها به غزه می روند، کاروان آزادی، مرزبانان، قیام صحرا، اسرار زندان ابوسلیم، نیمه خاموش و خواب های سیاه را در پرونده کاری و تجربی خود دارد.

وی که کارگردانی فیلم‌های مستندی چون «عراق سرزمین جنگها»، «آخرین فرزندان سومالی»، «کشمیر بهشت فراموش شده» را برعهده داشته است در چند سال گذشته در زمینه فعالیت موثر در عرصه جذب، آموزش و سازماندهی جوانان مستعد در راستای تشکیل گروههای متعدد مستندساز انقلابی نقشی موثر داشته است.

عضویت در هیئت انتخاب و داوری جشنواره فیلم تسنیم و جشنواره منطقه‌ای دنا و همچنین عضویت در هیئت انتخاب دو دوره جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران و جشنواره فیلم فجر در بخش مستند از دیگر سوابق کاری این فعال عرصه مستند است.