- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

واکنش احسان علیخانی به انتقاد کارن همایونفر چه بود؟

mahe-asal

به گزارش سوره سینما [1] ، کارن همایونفر آهنگساز بعد از پخش چند برنامه از «ماه عسل» ۹۵ در یادداشتی در صفحه مجازی خود به احسان علیخانی گلایه کرد که موسیقی آثار او دائم در برنامه های صداوسیما استفاده می شود درحالیکه حقوق مادی و معنوی وی رعایت نمی شود.

وی با اظهار علاقه به برنامه «ماه عسل» علیخانی عنوان کرده بود که حقوق مادی خود را پیشکش «ماه عسل» و سازمان صداوسیما می کند اما حداقل انتظار دارد که این برنامه حقوق معنوی او را با ذکر اثر و خالق آن اعلام کند.

این انتقاد باعث شد احسان علیخانی شب گذشته ۲۲ خرداد در ابتدای برنامه به این نکته همایونفر اشاره و بیان کرد: کارن هماینفر یکی از دوستان عزیز من در سینما و تلویزیون است و ما نمی توانیم، بشماریم که موسیقی متن چه تعداد فیلم سینمایی و سریال توسط او تنظیم و ساخته شده است. ما در بسیاری از گفتگوهای برنامه به عنوان زیر صدا از آثار همایونفر استفاده کرده ایم و او یک تذکر بسیار حرفه ای در نهایت ادب و محبت به من داشت. من هم از او سپاسگزارم و از او برای استفاده از این موسیقی ها اجازه می گیرم.

وی ادامه داد: ساخت موسیقی خوب و حرفه ای اصلا ساده نیست وگرنه امروزه تولید موسیقی کار ساده ای شده است. بعضی از دوستان ما آنقدر خوب روی درام و قصه، موسیقی خلق می کنند که شما حیفتان می آید از آن موسیقی استفاده نکنید. من دوست داشتم از این برنامه به همایونفر به دلیل محبتی که به ما دارد عرض ادب و همچنین سپاسگزاری کنم.

علیخانی در ادامه برنامه درباره مهمانانی که به برنامه «ماه عسل» می آورد، اظهار کرد: اشتباه نکنید قهرمان خاموشی که در کنار شما زندگی می کند لزوما نباید فرد عجیبی باشد و یا قصه غریبی داشته باشد. این قهرمانان کسانی هستند که شما با دیدنشان با خود گفته اید که آن فرد چقدر بزرگ بوده است و چقدر خوب توانسته است از موانع و پیچ و خم های زندگی عبور کند و از تهدیدهای زندگی فرصت بسازد.

وی از عمو سبحان به عنوان مهمان خود یاد کرد که صاحب سه کتاب است و زندگی پر فراز و نشیب خود را در آن کتاب ها به نگارش درآورده بود.

منبع: مهر [2]