- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

تولید فیلم‌های پرمخاطب با موضوع مقاومت اقدامات اسلام هراسانه داعش را خنثی می‌کند

ziaodin-dorri

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت؛ کارگردان مجموعه تلویزیونی «کیف انگلیسی»، با بیان اینکه توطئه اسلام‌ستیزی و اسلام‌هراسی توسط برخی کشورهای غربی و صهیونیسم از سال‌ها پیش آغاز شده است؛ عنوان کرد : دین اسلام و کتاب آسمانی قرآن، بیانگر الگویی صحیح در رابطه با قواعد و اصول منتسب به انسان است که به تبع آن اشاره‌های فراوانی به قوانین جنگ و صلح نیز در آن شده است؛ چیزی که پرداخت به آن در کتاب‌های آسمانی ادیان دیگر کمتر به چشم می‌خورد.

وی افزود: با وجود ارائه الگوهای کاربردی در قرآن کریم به مسلمانان، دشمنان و توطئه‌گران وابسته به نظام سلطه، از ضعف تحلیل سیاسی برخی ملت‌های مسلمان سوء استفاده کرده و اهداف خود را در تضعیف دین مبین اسلام پایه‌گذاری کرده‌اند.

کارگردان مجموعه تلویزیونی «کلاه پهلوی»، با تاکید بر جعلی بودن گروه تروریستی داعش اذعان داشت : ظهور پدیده‌های شومی مانند داعش و سایر گروه‌های تکفیری، نتیجه سهل‌انگاری دولت‌های اسلامی در برابر نفوذ دسیسه‌های غرب در ایجاد اختلاف بین مذاهب اسلامی شیعه و سنی است.

وی با ذکر مثالی، فرهنگ حاکم بر جامعه‌ای چون کشور هندوستان در مقابل نفوذ و تاثیرات منفی و اختلاف‌جویانه فرقه‌هایی مانند داعش را در میان مردم، بسیار کارآمد و روشن دانست و توضیح داد: هندوستان با وجود تمام مشکلات از جمله فقر و کثرت جمعیت، همچنان سیاست موثری نسبت به اقدامات فرقه‌های جعلی مذهبی اتخاذ کرده و همین امر، موجب ثبات آرامش در این سرزمین شده است؛ حال اینکه اکثر کشورهایی نظیر پاکستان، افغانستان و … از دیرباز درگیر جنگ‌های داخلی متعددی بوده‌اند و راه را برای مانور نیروهای غربی و شکل‌گیری فرقه‌های جعلی و تروریستی مانند طالبان باز گذاشته‌اند.

دری با بیان اهمیت اقدامات فرهنگی از جمله برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی در مواجهه با چنین توطئه‌های شومی در کشو‌رهای اسلامی عنوان کرد: جشنواره‌ها می‌توانند در تبیین،  معرفی و نمایش تصویر صحیحی از دین اسلام، بسیار کارآمد عمل کنند؛ هر چند که با توجه به حساسیت شیوه ارائه این آثار به جوامع زیر سلطه پنهان و آشکار صهیونیست‌ها و امپریالیسم جهانی، سینماگر باید بسیار هوشمندانه به تولید اثر خود بپردازد.

این فیلمساز با توجه به درک صحیح مردم کشورمان نسبت به لزوم مقاومت در برابر اقدامات متجاوزانه گروه‌های تکفیری از جمله داعش، عنوان کرد: خوشبختانه مردم مسلمان کشورمان به اهمیت مفهوم مقاومت به درستی هر چه تمام‌تر واقف‌اند؛ طوری که بدون نیاز به هیچ نیروی تحریک کننده‌ای، به صورت خود‌جوش در راه مقاومت و همچنین محافظت از حریم اسلامی جان‌فشانی می‌کنند. از این روی به نظر می‌رسد جامعه‌ای که باید اساس و مفهوم مقاومت را درک کند، ملت و دولت‌های کشورهای غربی هستند.

وی در خاتمه تاکید کرد: جشنواره فیلم مقاومت، فرصتی است که با محوریت جمهوری اسلامی ایران، روشنگری لازم در خصوص گروه‌های تروریستی و جعلی در سراسر جهان رخ دهد و فیلم‌سازان اقصی نقاط دنیا نیز برای تولید آثاری با این موضوع ترغیب شوند.