- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

نقشی که برد پیت از دست جرج کلونی در آورد، چه بود؟

brad-pitt-george-clooney

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از آسوشیتدپرس، برد پیت و جرج کلونی در زندگی واقعی دوستان نزدیکی هستند و در فیلم‌های مهم هم با هم بازی کرده‌اند از فیلم کمدی‌های برادران کوئن گرفته تا سه گانه «یاران اوشن» اما پیش از همه اینها جرج کلونی یک نقش را از دست داد و برد پیت آن نقش را گرفت و آنقدر خوب بازی کرد که از همان‌جا درهای شهرت به رویش باز شد.

چند دهه پیش و خیلی پیش از آن که برد پیت نقش تیلر داردن یا نقش بنجامین باتن را را بازی کند او در نقش یک دزد خوش‌قیافه در فیلم «تلما و لوییز» ساخته ریدلی اسکات ظاهر شد. طبیعتا چهره و تاثیر پیت موجب شد تا بتواند آن نقش را بگیرد اما این نقش ابتدا به جرج کلونی پیشنهاد شده بود.

جنا دیویس بازیگر نقش تلما در فیلم سِر ریدلی اسکات در برنامه‌ای که به مناسبت گرامیداشت بیست و پنجمین سال اکران فیلم تحسین شده «تلما و لوییز» برگزار شده بود گفت این حرف‌ها را از کلونی وقتی در یک پرواز با او همراه شده بود، شنیده است.

دیویس گفت: اول از همه کلونی به من گفت: «از برد پیت متنفرم.» من به او گفتم: «نه امکان ندارد او دوست خوب توست، مگر نه؟» و او گفت: «من از او متنفرم چون او بخشی از «تلما و لوییز» شد.» من گفتم: «تو می‌خواستی بخشی از این فیلم باشی؟» و او گفت: «یادت نمی‌آید من با تو متن را روخوانی کردم؟»

اما مساله این است که جنا دیویس می‌گوید او اصلا هیچ همکاری با کلونی برای روخوانی متن فیلم نداشته و در عوض حسابی گرفتار برد پیت شده بود. او می‌گوید که باید منصف بود، برد پیت یک چیز ساخته شده از یک خاک عالی بود؛ برای همین او کمتر به کلونی توجه کرده است.

دیویس می‌گوید: هیچ وقت دیگر هم با جرج کلونی روبه رو نشدم تا سال‌ها بعد و آن روز که در هواپیما روبه روی او نشسته بودم.

دیویس با شرکت در برنامه شوی شبانه با جیمز گوردن همه این حرف‌ها را به زبان آورد.

وقتی برای فیلم «تلما و لوییز» شروع به جمع کردن بازیگران کردند سال ۱۹۸۹ یا ۹۰ بود و جرج کلونی آن زمان یک بازیگر تلویزیونی بود که بزرگ‌ترین نقش سینمایی که تا آن روز گرفته بود بازی در نقش مت استیونس در فیلم «بازگشت قاتل گوجه‌فرنگی‌ها» بود. او بعد در فیلم «واقعیت‌های زندگی» بازی کرد و با بازی در فیلم «بوکر» برای خودش جایگاهی به دست آورد.

در هر حال آن زمان او هنوز جرج کلونی؛ یک سوپراستار بین‌المللی نشده بود  و این نقش احتمالا برایش خیلی مهم بود.

«تلما و لوییز» محصول ۱۹۹۱ به کارگردانی ریدلی اسکات درباره دو زن با بازی جینا دیویس در نقش تلما و سوزان ساراندون در نقش لوییز بود. این فیلم در شصت و چهارمین مراسم جایزه اسکار، نامزد دریافت ۶ اسکار شد.

منبع: مهر