- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

رونمایی از پوستر فیلم سینمایی «دختر»/ آغاز اکران عمومی از دوم تیرماه

dokhtar

به گزارش سوره سینما [1] ، فیلم سینمایی «دختر» هشتمین ساخته رضا میرکریمی پس از آثار موفقی همچون «یه حبه قند»، «امروز»، «به همین سادگی» و… است. این فیلم که دغدغه های دختران جوان جامعه را مطرح می کند، قرار است از چهارشنبه هفته آینده دوم تیر ماه اکران عمومی شود.

پوستر فیلم «دختر» که توسط بهزاد خورشیدی طراحی شده است، در آستانه اکران عمومی رونمایی شد.

«دختر» پیش از این در جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد که با استقبال مخاطبین روبرو شد و همچنین در بخشهای مختلفی همچون بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر نقش دوم زن، بهترین فیلمنامه، بهترین کارگردانی و … نامزد دریافت جایزه شد و محمدرضا علیقلی سیمرغ بهترین موسیقی متن را برای این اثر دریافت کرد.

همچنین آخرین ساخته رضا میرکریمی به تازگی در جشن روزنامه سینما جایزه بهترین فیلم را دریافت کرد.

در فیلم «دختر» فرهاد اصلانی، مریلا زارعی، ماهور الوند، شاهرخ فروتنیان، مسعود سخایی، نیوشا مدبر و… بازی می کنند.

poster-dokhtar [2]

در خلاصه داستان «دختر» آمده است: آقای عزیزی که سرپرست بخش تعمیرات و نگهداری پالایشگاه آبادان است برای مراسم خواستگاری دخترش آماده می‌شود و ستاره دختر دیگرش در همان روز قصد سفر به تهران برای شرکت در جشن خداحافظی یکی از دوستان هم‌دانشگاهی‌اش را دارد. پدرش به دلایلی به این سفر مشکوک است و این آغاز ماجراست

عوامل تولید این فیلم عبارتنداز: تهیه کننده و کارگردان: رضا میرکریمى، نویسنده: مهران کاشانى، مدیر فیلمبردارى: حمید خضوعى ابیانه، تدوین: میثم موئینی، موسیقى: محمدرضا علیقلى،صدابردار: بهمن اردلان، طراحی و ترکیب صدا:امیر حسین قاسمی، مدیر هنری:محسن شاه ابراهیمی، چهره پرداز: سودابه خسروى، طراح لباس: منصوره یزدان جو، مدیر تولید:محمد صادق میرکریمی، عکاس: بهرنگ دزفولى زاده و مجری طرح و مدیر برنامه ریزی:جلیل شعبانی.

این فیلم به زودی در بخش رقابتی جشنواره بین المللی فیلم مسکو به نمایش در می آید.