- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

انتشار نسخه نمایش خانگی «بادیگارد» تا دو ماه آینده

badigard

به گزارش سوره سینما [1]، پژمان لشکری‌پور مجری طرح فیلم سینمایی «بادیگارد» در تازه‌ترین اخبار در مورد این فیلم، از آخرین وضعیت اکران و فروش فیلم، انتشار نسخه نمایش خانگی و نمایش ویژه هموطنان کم‌شنوا و ناشنوا خبر داد.

متن اظهارات لشکری پور با سایت رسمی این فیلم:

ادامه اکران فیلم در پردیس‌های سینمایی با مصوبه جدید شورای صنفی نمایش
با توجه به مصوبه جدید شورای صنفی نمایش که قبل از شروع ماه مبارک رمضان ابلاغ شد، اکران فیلم سینمایی «بادیگارد» تازه‌ترین اثر ابراهیم حاتمی‌کیا در سانس‌های خوبی ‌همچنان در پردیس‌های سینمایی آزادی،کوروش و ملت ادامه دارد که الحمدلله استقبال خوبی هم از این نمایش‌ها به عمل آمده است و این نمایش‌ها تا پایان ماه مبارک رمضان کماکان ادامه خواهد یافت.

 اکران در شهرهای فاقد سالن سینما در جریان است/ ۳۰ سانس نمایش در شهر مرزی ماکو
تلاش‌ مستمر و برنامه‌‌ریزی‌های دست‌اندرکاران پخش فیلم سینمایی «بادیگارد» برای نمایش فیلم در اقصی‌نقاط کشور و شهرها و شهرستان‌هایی که فاقد سالن سینما هستند به قوت خود باقی است و اکران در شهرهای فاقد سالن سینما همچنان ادامه دارد. به عنوان آخرین نمونه از اکران در شهرهای فاقد سینما می‌توان به سلسله نمایش‌هایی که در شهر ماکو و با هماهنگی سازمان منطقه آزاد ماکو در حال انجام است اشاره کنم. در شهر ماکو تقریباً حدود ۳۰ سانس نمایش خواهیم داشت که این اکران طی هماهنگی با مدیریت هنری این مجموعه صورت گرفته و آغاز شده و اخبار واصله حکایت از استقبال خوب مردم و مسئولین شهر ماکو از نمایش “بادیگارد” دارد به طوری‌که اکران افتتاحیه در ماه مبارک رمضان و پس از افطار با حضور مسئولین و مدیران منطقه آزاد ماکو و امام جمعه محترم شهر صورت پذیرفته و مراتب رضایتمندی عزیزان را به همراه داشته است.

اکران ویژه هموطنان کم‌شنوا و ناشنوا در شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) در سالن اصلی پردیس سینمایی آزادی
مهمترین و خاص‌ترین اکران پیش رو ، اکرانی است که روز دوشنبه ۳۱ خرداد در سالن اصلی سینما آزادی خواهیم داشت. این اکران از چند جنبه اکران مهم و خاطره‌انگیزی برای عوامل و دست‌اندرکاران “بادیگارد” خواهد بود چرا که ۳۱ خرداد سالگرد شهادت شهید چمران است و از آنجا که بخشی از عوامل فیلم سینمایی “بادیگارد” با عوامل فیلم سینمایی “چ” ساخته قبلی آقای حاتمی‌کیا که به مقطعی از زندگی شهید دکتر چمران می‌پرداخت مشترک بودند اکران در چنین روزی برای ما تجربه‌ای نوستالژیک است و از طرفی این اکران در شب میلاد مبارک امام حسن مجتبی (ع) صورت می‌گیرد که سالگرد شروع فیلمبرداری فیلم “بادیگارد” هم هست اما مهمترین ویژگی این اکران اختصاص داشتن آن به عزیزان هموطن کم‌شنوا و ناشنواست که ما پیش‌تر با فیلم “چ” نیز چنین امری را تجربه کرده بودیم اما این تجربه هم‌اینک پخته‌تر و کامل‌تر شده. لازم به توضیح است نسخه‌ای که برای اکران کم‌شنوا و ناشنوایان در نظر گرفته می‌شود نسخه‌ای معمولی نیست و باید مراحل آماده‌سازی ویژه‌ای را طی کند که این آماده‌سازی شامل تهیه و انجام مراحل فنی مربوط به جای‌گذاری زیرنویس فارسی روی فیلم با کلمات آشنا و ادبیات معمول این عزیزان است چرا که این دوستان به دلیل مشکلاتی که در امر شنوایی دارند با تمامی کلمات به شکل مرسوم آن آشنا نیستند لذا برای وجود روایت قابل درک و دریافت فیلم متناسب با این عزیزان طراحی زیرنویس فارسی ویژه‌‌ای مورد نیاز بود که این زیرنویس پس از حدود یکماه تلاش توسط همکاران عزیز بنده آقای احسان شیبانی و خانم مهشید قبادی هم‌اکنون آماده شده و ساعت ۱۷:۳۰ روز دوشنبه مورخ ۳۱ خرداد ۱۳۹۵، در شب میلاد مبارک امام حسن مجتبی (ع) فیلم در سالن اصلی سینما آزادی جهت استفاده هموطنان کم‌شنوا و ناشنوا به نمایش در خواهد آمد و تنی چند از دست‌اندرکاران فیلم سینمایی “بادیگارد” هم در این نمایش در کنار عزیزان مخاطب ما حضور خواهند داشت. شایسته می‌دانم از همکاری و زحمات جناب آقای سعیدی‌پور مدیریت محترم سینما آزادی و همینطور کارکنان این سینما که در امر هماهنگی و برگزاری این اکران به ما یاری رساندند کمال قدردانی را بنمایم.

انتشار نسخه ویدیویی فیلم سینمایی “بادیگارد” توسط شرکت پخش هنر اول تا حدود دو ماه آینده
نسخه ویدیویی فیلم سینمایی «بادیگارد» حدود دو ماه آینده توسط شرکت پخش هنر اول به مدیریت آقای مجید محسنی وارد بازار نمایش خانگی خواهد شد. در نسخه نمایش خانگی علاوه بر نسخه اصلی فیلم، فیلم پشت صحنه و همینطور روایتی تحلیلی از زبان آقای حاتمی‌کیا کارگردان فیلم وجود خواهد داشت که لازم به ذکر است در تمامی بخش‌های مختلف نسخه نمایش خانگی علاوه بر زیرنویس انگلیسی و عربی، زیرنویس فارسی ویژه عزیزان کم‌شنوا و ناشنوا موجود خواهد بود چرا که پس از اکران “چ” برای هموطنان کم‌شنوا و ناشنوا خانواده‌های ایشان طی تماس‌های مختلف با ما از اینکه امکان حضور و مشارکت عزیزان‌شان در یک فعالیت اجتماعی فرهنگی فراهم شده بود بسیار مسرور و قدردان بودند که استقبال آنها نه تنها انگیزه مضاعفی را برای برگزاری چنین اکرانی در ما ایجاد نمود بلکه ثابت نمود چنین سرمایه‌گذاری‌های فرهنگی و تعاملاتی با طیف‌های مختلف مخاطبان در گسترش فرهنگ تماشای فیلم های ایرانی در کشور مؤثر است.

 آخرین آمار فروش «بادیگارد»
فروش«بادیگارد» در گیشه از مرز ۷ میلیارد تومان عبور کرده است و در مجموع فروش فیلم با احتساب اکران‌های دانشگاهی و نمایش در شهرهای فاقد سالن سینما با معادلات مرسوم گیشه سینما به عددی معادل هشت و نیم میلیارد تومان رسیده است.