- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

ورود فیلمساز جوان مهم نیست، ادامه مسیر اهمیت دارد

neshast-kargardanan-javan

سه فیلمساز جوان مشکلات فیلمسازی در سینمای ایران، حمایت‌ها و محدودیت‌های فعالیت در این عرصه را تحلیل کردند.

سوره سینما- یکشنبه اول اردیبهشت ماه سایت سوره سینما میزبان رضا درمیشیان، ابراهیم شیبانی و احسان عبدی پور بود. این سه کارگردان درباره مشکلات فیلمسازی، نبود حمایت و امکانات برای ادامه مسیر و مسائل تولیدی در سینما صحبت کردند. فرید فرخنده کیش مدیر امور فرهنگی و تولید سازمان سینمایی سوره هم در تعامل با این سینماگران جوان، شیوه های حمایت از نسل جوان فیلمساز را تحلیل و بررسی کرد.

رضا درمیشیان که سابقه فعالیت مطبوعاتی دارد و سال‌ها پشت دوربین سینما فعالیت کرده، با ساخت فیلم سینمایی «بغض» به عنوان یکی از امیدهای سینمای اجتماعی مورد توجه مخاطبان و منتقدان قرار گرفت. ابراهیم شیبانی که در جشنواره سی و یکم فجر با فیلم سینمایی «هیچ کجا، هیچ‌کس» حضور داشت تجربه همکاری با کارگردان‌های بزرگ سینمای ایران را در کارنامه دارد و پیش از آن دو فیلم سینمایی «ورود به صحنه جرم ممنوع» و «زهرعسل» را کارگردانی کرده است.

فیلم سینمایی «تنهای تنهای تنها» در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر اکران شد و مورد توجه قرار گرفت، احسان عبدی پور هم یکی از امیدهای سینمای ایران در سال‌های آینده است. متن کامل این نشست را هفته آینده در سایت سوره سینما بخوانید.