- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

فرمان‌آرا با وجود عدم اکران فیلم قبلیش، به سراغ «صحبتی با جنون» رفت/ آیا فیلم جدید فرمان‌آرا هم با حمایت دولتی ساخته خواهد شد؟

farman-ara

به گزارش خبرنگار سوره سینما [1]، بهمن فرمان آرا کارگردان با سابقه سینمای ایران سال گذشته پس از اصرارهای فراوان حجت‌الله ایوبی، برای از سرگیری فعالیت‌های فیلمسازیش پس از ۹ سال به سراغ ساخت فیلم سینمایی «دلم میخواد» رفت. ولی پس از ارائه آن به دبیرخانه سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر به دلیل ضعف شدید فنی نتوانست به بخش نهایی جشنواره راه پیدا کند.

این فیلم در ابتدای روزهای تولید خود با عنوان «دلم می‌خواد برقصم» فیلمبرداری شد و پس از پایان فیلمبرداری عوامل سازنده آن تصمیم گرفتند تا عنوان فیلم را به «دلم می‌خواد» تغییر دهند.

با گذشت حدود یک سال از اتمام تولید این اثر، پروانه نمایش آن هنوز صادر نشده است. به نظر می‌رسد دلیل ایت موضوع اختلاف میان فرمان آرا و علی تقی‌پور تهیه‌کننده فیلم بر سر ارائه نسخه اصلی «دلم می‌خواد» است. تقی‌پور معتقد است نسخه‌ای که فرمان‌‌آرا آن را تدوین و آماده نمایش کرده نسخه مناسبی برای اکران نیست و برای همین سعی دارد تا نسخه‌ای که خودش آن را تدوین و آماده کرده را به شورای صدور پروانه نمایش ارائه دهد تا هر‌‎چه زودتر پرونده اکران «دلم می‌خواد» بسته شود.

با این وجود، امروز خبرگزاری ایسنا در خبری اعلام کرد که جدیدترین فیلم‌نامه بهمن فرمان‌آرا با نام «صحبتی با جنون» که حال و هوایی اجتماعی دارد، برای دریافت پروانه ساخت به سازمان سینمایی ارائه شده است که با توجه به علاقه سازمان سینمایی به حمایت از این فیلمساز، بعید است که مانعی در مسیر تولید آن وجود داشته باشد.

نکته جالب آن که فرمان‌آرا در ارتباط با مشکلات فیلم قبلی خود نیز اعلام کرده است که تهیه‌کننده این اثر تغییر کرده و در حال حاضر بانک «آینده» سرمایه‌گذار این فیلم است! به این ترتیب احتمال اکران این اثر در آینده ای نزدیک نیز قوت می‌گیرد.