- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

ظاهر متفاوت کامبیز دیرباز در فیلمی با موضوع حوادث ۸۸ + عکس

mah-gereftegi

به گزارش  سوره سینما [1] ، خرداد ماه ۸۸ و در جریان انتخابات ریاست جمهوری، نقطه‌ی آغاز یک التهاب ۸ ماهه در شهر تهران بود. حال که هفت سال از آن روزها می‌گذرد، می توان با نگاهی فراگیرتر و عمیق‌تر به حوادث آن‌روزها،  نگاه کرد.

در طول هفت سال گذشته کارگردان‌ها و مستندسازان با زاویه نگاه‌های مختلفی به وقایع ۸۸  نگاه کردند؛ فارغ از نگاه‌های رسانه‌ای و نقدهای سینمایی، مردمی که از نزدیک در جریان حوادث بودند بهترین قضاوت‌کنندگان این آثار بودند. این‌بار «ماه گرفتگی»، پروژه تازه سینمای ایران، قصه‌ای را در بستر روزهای پر التهاب سال ۸۸  روایت می‌کند. «ماه گرفتگی» این روزها به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه‌کنندگی هادی انباردار آخرین روزهای فیلم برداری‌اش را در خیابان‌های تهران پشت سر می‌گذارد.

کامبیز دیرباز و سارا خوئینی ها از جمله بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند. سازندگان «ماه گرفتگی» از اواسط فیلمبردای برای بازسازی واقعی و طبیعی وقایع سال ۸۸، به خیابانهای شهر تهران آمدند و همین باعث شد که سکوت خبری این فیلم شکسته شود.

پیش بینی می‌شود اولین نمایش فیلم سینمایی «ماه گرفتگی» در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر باشد.  عکسهای جدیدی که از این فیلم منتشر شده است را در ادامه ببینید. در این عکسها کامبیز دیرباز بازیگر سینما و تلویزیون، در ظاهری متفاوت دیده می‌شود. او سالها قبل در ظاهری متفاوت برای فیلم پرفروش «اخراجی‌ها ۱» ایفاگر نقش مجید سوزوکی بود.

آخرین ساخته مسعود اطیابی در سینما به چهار سال پیش و فیلم «خاک و مرجان» بر می‌گردد. «اخلاقتو خوب کن»، «شرط اول»، «صبح روز هفتم»، «خروس جنگی»، «مصائب دوشیزه» دیگر فیلم های این کارگردان به حساب می‌آید.

سایر عوامل «ماه گرفتگی» عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: مرتضی غفوری، صدابردار: بابک اردلان، طراح صحنه: علی مربی، طراح گریم: محمد قومی، طراح جلوه های ویژه: عباس شوقی، سرپرست گروه کارگردانی: عادل معصومیان، دستیار یک کارگردان و برنامه ریز: علی نوابی، تولید: ایمان غیبی، دستیار تولید: محمد امین بازاری، پشتیبانی تولید نظامی: محمد ملکی، گروه تدارکات: فربد کیانی.

منبع: تسنیم