- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

بازیگر فیلم جدید نولان عکاس جنگ می‌شود

Tom-Hardy

به گزارش سوره سینما [1]، تام هاردی بازیگر ۳۸ ساله بریتانیایی که این روزها مشغول بازی در درام جنگی «دانکرک» جدیدترین پروژه سینمایی کریستوفر نولان است، به زودی در پروژه‌ای زندگینامه‌ای در نقش دان مک‌کالین عکاس معروف جنگ جلوی دوربین می‌رود. عکاس ۸۰ ساله بریتانیایی که همچنان در قید حیات است به خاطر ثبت تصاویر دلخراش از جنگ‌های ویتنام و کامبوج به شهرت رسید. زندگینامه خودنوشت او با عنوان «رفتار غیرمنطقی» منبع اقتباس اصلی این پروژه سینمایی است.

هاردی که چند ماه پیش با درام وسترن «از گور برگشته» ساخته الخاندرو گونزالس ایناریتو برای اولین‌بار نامزد جایزه اسکار شد، برای بازی در نقش دان مک‌کالین عکاس بریتانیایی نشریه‌های معروفی همچون «آبزرور» و «ساندی تایمز» قرارداد امضا کرده است.

به گزارش ددلاین، گرگوری برک فیلمنامه‌نویس درام تحسین‌شده «۷۱» نگارش سناریوی این پروژه را با اقتباس از «رفتار غیرمنطقی» زندگینامه خودنوشت مک‌کالین برعهده داشته است.

مک‌کالین ۸۰ ساله علاوه‌بر ثبت تصاویر دلخراش از جنگ‌های یادشده، به خاطر مجموعه عکس‌های به‌یادماندنی‌اش از وضعیت بی‌خانمان‌های شرق لندن در ۱۹۶۹ به شهرت رسید. در سال ۲۰۱۲ نیز، مستندی به کارگردانی دیوید و ژاکی موریس با محوریت زندگی مک‌کالین ساخته شد.

بعد از «شوالیه سیاه برمی‌خیزد»، هاردی برای دومین بار در مقابل دوربین کریستوفر نولان قرار گرفته تا با همکاری یکدیگر درام جنگی «دانکرک» را بر پرده سینما بیاورند. بازیگر ۳۸ ساله در طول بیش از یک دهه فعالیت حرفه‌ای خود در عرصه بازیگری، همیشه دست به انتخاب‌های متفاوتی زده و از آثار مستقل گرفته تا بلاک‌باسترهای پرهزینه و پرسروصدا جلوی دوربین رفته است. معروف‌ترین نمونه‌اش آخرین ساخته جرج میلر «مکس دیوانه: جاده خشم» بود که سال گذشته اولین‌بار در بخش خارج از مسابقه جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد. هاردی در این فیلم جایگزین مل گیبسن در نقش «مکس دیوانه» شده که در قسمت‌های قبلی فرنچایز سینمایی میلر جلوی دوربین رفته بود.

علاوه‌بر پروژه‌های یادشده، بازیگر بااستعداد انگلیسی به‌تازگی برای بازی در فیلم زندگینامه‌ای «راکت‌من» (Rocketman) نیز قرارداد بسته تا در نقش «التون جان» خواننده و ترانه‌سرای معروف نیز ظاهر شود.

منبع: آی سینما