- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

مهران رجبی در ارتباط با ضیافت افطار هنرمندان با رئیس‌جمهور: این جلسات همیشه فرمایشی بوده است!

mehran-rajabi

به گزارش سوره سینما [1]، مهران رجبی درباره افطاری که هنرمندان و سینماگران، میهمان ریاست جمهوری بودند و همچنین مباحث مطرح شده در این مراسم،‌ گفت: مراسم کمی با تأخیر آغاز شد. چند نفر که برای سخنرانی انتخاب شده بودند و صحبت‌هایشان را در ارتباط با مواردی که مد نظر داشتند انجام می‌دادند که تقریباً برای هر فرد ۵ دقیقه در نظر گرفته شده بود که حتی یکی از میهمان‌ها به دلیل اینکه مهدی فخیم‌زاده نزدیک به ۱۰ دقیقه صحبت کرد، نتوانست صحبت کند در واقع ناصر پلنگی که بنا داشت در مورد هنرهای تجسمی صحبت کند،‌ به دلیل کمبود وقت این فرصت را از دست داد.

وی در ادامه افزود:‌ آقای روحانی هم در ادامه یک سلام و علیک کلی با حاضرین کرد و به صورت موردی اشاره به صحبت‌هایی که حاضرین انجام دادند، نکرد. یکی از مهمترین مباحث مطرح شده تبلیغ نشدن فیلم‌های سینمایی ایران در تلویزیون بود که در همین مسیر سینماگران با پیشنهادهای بهتر و حتی آسان‌تر تبلیغات شبکه‌های ماهواره‌ای روبه‌رو شدند. به فیلم‌هایی که به دلیل پخش تیزرشان از شبکه‌های ماهواره‌ای دادستانی توقیفشان کرده بود نیز اشاره شد و صحبت‌هایی انجام گرفت که مهدی فخیم‌زاده به طنز گفت در اینجا باید بگوییم که دشمن آب به آسیاب ما می‌ریزد و این خیلی خوب است.

رجبی در ادامه گفت:‌یکی دیگر از مباحث مطرح شده در ارتباط با فعالیت‌های بخش خصوصی بود و مشکلاتی که با آن مواجه است. بازگشت سرمایه در سینما سخت است به همین دلیل افراد وارد سرمایه‌گذاری در این عرصه نمی‌شوند.

بازیگر فیلم سینمایی «معراجی‌ها»، همچنین در ارتباط با اثربخش بودن این جلسات و خروجی آن گفت: آقای روحانی به هیچ کدام از موارد به صورت خاص اشاره نکردند صحبت‌هایشان خیلی کلی بود و اشاره‌های عام داشتند به موضوعات نه خاص. چنین جلساتی اصلاً، هیچ وقت و هیچ جا مفید نبوده است به طور کلی این دسته از جلسه‌ها و مراسم‌ها همواره حالت فرمایشی خود را حفظ کردند و عادت کردند که دور هم جمع شوند و به قول آقای گرجستانی تنها دید و بازدیدی از یکدیگر باشد.

وی در ادامه افزود: کسی هم دیگر از این جلسات انتظاری ندارد که تصمیمات مهمی گرفته شود. ما سن و سالی را پشت سر گذاشتم و جلسات زیادی را دیدیم چنین جلساتی با چنین تعدادی از افراد هیچ وقت شاهد تغییرات ویژه نخواهد بود.

مهران رجبی در ادامه این گفت‌وگو در ارتباط با روز قدس و همچنین واکنش رسانه‌های خارجی به دفاع سلبریتی‌های ایرانی از رزمندگان مدافع حرم و همچنین سایر سیاست‌گذاری‌های نظام که روز قدس هم یکی از آنها است،‌ گفت: دلیل این کار این است که امثال ما قبل از اینکه یک بازیگر باشیم یک ایرانی و انقلابی هستیم. ما افرادی هستیم که برای کشورمان و حفظ آن از روی میدان‌های مین گذشته‌ایم.

وی در ادامه افزود: اگر کسی کمی آزاداندیش باشد و یا حتی درصد کمی از مسلمانی در وجودش باشد و یا کمی عدالت‌طلب و ایران دوست و میهن‌پرست باشد، در حد یک قاشق چایخوری می‌تواند بفهمد که پدیده‌ای مانند اسرائیل از کثیف‌ترین پدیده‌های بشر است. اسرائیل یک کشور تروریست و تروریست‌پرور بوده، رژیمی که بدخواه مردم و ملت‌ها است.

او همچنین گفت:‌این رژیم منحوس خصومت آشکاری با انسانیت دارد. طبیعتاً اگر بستری فراهم شود که ما بخواهیم مقابل این رژیم بایستیم، قطعاً به لحاظ اجتماعی حس آزادی‌خواهی در میان مردم به وجود می‌آید و ساطع می‌شود و همچنین به لحاظ مذهبی ثواب دارد که از مظلوم به هر شکلی دفاع کنیم. اگر فردی در این مسیر کوشا باشد از مواهب آن در جهان آخرت بهره‌مند می‌شود. بیشتر از مسلمان‌ها در شرایط فعلی دنیای یهود هم حالشان از اسرائیل به هم می‌خورد. مخالفت‌هایی که این قشر با رژیم صهیونیستی دارند، به حد و اندازه مخالفت مسلمانان است. اسرائیل یک پدیده نادر و مزخرف است.

منبع: فارس