- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

«کلاه قرمزی» سینما را انتخاب می‌کند یا تلویزیون؟

kolah-ghermezi

به گزارش سوره سینما [1]، فیلم سینمایی «کلاه قرمزی و بچه ننه » در شرایطی سینماهای کشور را از رکود نجات دادکه دیگر امیدی به حضور مخاطب به سالن های سینما نبود. تشنجات داخلی سینما و بسیاری از عوامل دست به دست هم داده بود تا مخاطب از سینما دلزده شود اما تابستان ۹۱ شاهد رونق گیشه در سینماهای ایران بودیم. زمانی که «کلاه قرمزی و بچه ننه» پا به سینمای ایران گذاشتند، یک بار دیگر سینمای ایران رنگ ازدحام و صف های طولانی خانواده ها برای دیدن فیلم کلاه قرمزی و بچه ننه را تجربه کرد.

 علاقمندی خانواده‌ها به عروسک های ایرج طهماسب و حمید جبلی به قدری زیاد بود که اکبر عبدی بازیگر کمدی سینمای ایران که اکثر فیلم هایش با اقبال خوب مخاطب مواجه شده است درباره عروسک ها اینگونه اظهار نظر می کند: « من (اکبر عبدی) و جمشید هاشم‌پور روی هم ۲۵۰ کیلوگرم وزن داریم اما به اندازه عروسک‌های مرضیه برومند و ایرج طهماسب نمی‌توانیم پول در بیاوریم.» عروسک های کلاه قرمزی توانستند با اقبال بسیار خوب مخاطب مواجه شوند و در تمام مقاطع مخاطب از هر گروه سنی را به سالن های سینما کشاندند . این عروسک ها توانایی جذب مخاطب در تلویزیون را به خوبی داشتند و زمان پخش این مجموعه به جرات می توان گفت ماهواره ها خاموش می شد. در طول زمان عروسک های مختلفی به کلاه قرمزی اضافه شد که هریک با دقت و ظرافت طراحی شدند و کارکرد خاصی برای آنها در نظر گرفته شد و همگی نظر مخاطبان را در کنار کلاه قرمزی جلب کردند.

تیم تولید کننده «کلاه قرمزی»  بادوام ترین تیم تولید برنامه عروسکی در سینما و تلویزیون به شمار می آید. حمید جبلی و ایرج طهماسب در کنار حمید مدرسی و گروه صداپیشگان و عروسک گردانان تیمی را ساختند و سالها کوشیده‌اند با ظرافت و دقت کارهای سینمایی و تلویزیونی تولید کنند.

 حال باید دید سازندگان «کلاه قرمزی» بعد از ساخت سه فیلم سینمایی «کلاه قرمزی و پسرخاله»، «کلاه قرمزی و سروناز» و «کلاه قرمزی و بچه ننه» به سراغ نسخه سینمایی این عروسک  و «کلاه قرمزی و دوستان»  خواهند رفت و بار دیگر سینمای کودک و نوجوان را از رکود و کما نجات خواهند داد یا  با توجه  به تغییرات گسترده در رسانه ملی، خاستگاه اصلی خود تلویزیون را انتخاب می کنند و بار دیگر خانواده‌ها را مهمان تلویزیون می کنند.

منبع: فارس