- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

خشایار اعتمادی: اهمیت سلامت را به مردم یادآوری کنیم

khashayar etemadi

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی نخستین جشنواره فیلم سلامت، خشایار اعتمادی درباره اهمیت ترویج فرهنگ زندگی سالم از طریق فیلم‌های کودک و نوجوان گفت: فیلم‌های کودک و نوجوان در حوزه سلامت مهم هستند. اگر در این فیلم‌ها به زندگی سالم تاکید شود، اهمیت به سلامتی از کودکی در افراد نهادینه می‌شود و نتیجه قابل قبول‌تری در پی خواهد داشت.

این خواننده پاپ، به تاثیرگذاری موسیقی و کاربردهای اجتماعی آن اشاره کرد و افزود: باقی حوزه‌های هنری هم برای ترویج توجه به سلامتی می‌توانند کمک کنند. شعر، تئاتر و مخصوصا موسیقی حوزه‌هایی هستند که مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهند و ابزارهای خوبی برای فرهنگ‌سازی سلامت به‌شمار می‌روند.

اعتمادی عنوان کرد: متاسفانه در ایران به جنبه‌های اجتماعی موسیقی زیاد توجه نمی‌شود و موسیقی بیشتر کاربرد عاشقانه دارد.

وی با اشاره به برنامه‌هایی که تلویزیون برای ترویج تغذیه سالم می‌سازد، گفت: صداو سیما باید بیش از این‌ها به موضوع تغذیه بپردازد، در این‌باره برنامه‌سازی کند و تبعات تغذیه ناسالم را به مردم یادآوری کند. این برنامه‌ها باید پی‌درپی و طولانی‌مدت از تلویزیون پخش شود تا مردم را تحت تاثیر قرار دهد.

این هنرمند درباره جشنواره فیلم سلامت تاکید کرد: اندام خوب و زیبایی چهره مولفه‌های داشتن یک بدن سالم است و این‌ها نکاتی‌ است که فیلم‌ها می‌توانند به آن‌ها بپردازند و مردم را درگیر خود کنند و سینما می‌تواند توجه به سلامتی را به‌فکر آدم‌ها بی‌اندازد.

اعتمادی در پاسخ به این سوال که در زندگی شخصی‌اش تا چه حد به سلامتی اهمیت می‌دهد، گفت: متاسفانه من هم مثل خیلی‌ از افراد جامعه آن‌چنان که باید به سلامتی‌ام اهمیت نمی‌دهم و در معرض استرس‌‌های روزانه قرار دارم. نداشتن خواب به موقع و باقی عوامل جبری باعث می‌شود انسان آرامش کمتری داشته باشد و این کاهش آرامش سلامتی را به خطر می‌اندازد.

وی ادامه داد: بنابراین با گفتن این حرف‌ها نمی‌خواهم ناصح باشم و اعلام کنم که خودم آدم متوجهی در حوزه سلامت هستم، بلکه همان چیزهایی که هر روز به خودم یادآوری می‌کنم را در اینجا مطرح کردم. من هر روز به خودم می‌گویم مراقب سلامتی‌ات باش.

خواننده ترانه «من باهارم تو زمین» با اشاره به ترانه‌هایی که در حوزه‌های مرتبط با سلامتی اجرا کرده‌است، گفت: چند ترانه را خوانده‌ام که درباره اعتیاد نوشته شده بود، همچنین ترانه‌هایی خوانده‌ام که مبین اهمیت سلامت و طراوت در زندگی اجتماعی است.

اعتمادی در پایان تاکید کرد: مطمئنم که بدن ناسالم افسردگی را در جامعه ترویج می‌دهد. جامعه‌ای که بیماری و رفتارهای غلط اجتماعی در آن زیاد باشد جامعه با نشاط و شادابی نیست.

نخستین جشنواره فیلم سلامت ۳۰ مرداد تا اول شهریور برگزار می شود.