- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

عیادت عوامل «ایستاده در غبار» از مادر احمد متوسلیان در سالروز ربایش او + عکس

eyadat motovaselian1

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از مدیر رسانه‌ای فیلم، دوشنبه چهاردهم تیرماه و همزمان با سی و چهارمین سالگرد ربایش چهار دیپلمات ایرانی (احمد متوسلیان، سیدمحسن موسوی، تقی رستگار مقدم و کاظم اخوان)، محمدحسین مهدویان کارگردان، حبیب والی‌نژاد تهیه‌کننده، هادی حجازی‌فر بازیگر نقش احمد متوسلیان، ابراهیم امینی بازیگردان و بازیگر نقش شهید محسن وزوایی، مهدی زمین‌پرداز بازیگردان و بازیگر نقش شهید حسن باقری در مجموعه «آخرین روزهای زمستان»، گلعلی بابایی از همرزمان متوسلیان و مرتضی سرهنگی نویسنده، فعال فرهنگی و از دوستان ایشان به عیادت مادر حاج احمد متوسلیان رفتند که در بیمارستان بستری هستند.

در این عیادت، عوامل فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» ضمن آرزوی سلامتی برای ایشان، درباره آشنایی مردم با قهرمانی به نام حاج احمد متوسلیان به واسطه این فیلم سینمایی توضیحاتی را ارائه کردند، همچنین خواهر احمد متوسلیان نکاتی را درباره منش ایشان و پیگیری‌هایی که در ارتباط با ماجرای ربایش این چهار دیپلمات ایرانی صورت گرفته، روایت کرد.

eyadat motovaselian2 [2]

فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» روایتی را از زندگی احمد متوسلیان از کودکی تا زمان ربایش در لبنان روایت می‌کند که اکنون زمزمه‌هایی مبنی بر سلامتی ایشان به گوش می‌رسد. این فیلم با حضور در سی و چهارمین جشنواره فجر علاوه بر تحسین منتقدان و مخاطبان، چندین سیمرغ از جمله سیمرغ بهترین فیلم جشنواره را دریافت کرد.

همزمان با اکران این فیلم و تاکنون، سه هشتگ «#ایستاده_در_غبار»، «#freeMotevaselian» و «#Free4Diplomats» در فضای مجازی با استقبال گسترده‌ای روبرو شده است و نامه‌ی درخواست برای پیگیری وضعیت چهار دیپلمات ایرانی خطاب به وزیر امور خارجه در سه روز به ۳۰ هزار امضا رسیده است.

eyadat motovaselian3 [3]

در طول یک ماه گذشته که فیلم روی پرده سینما رفته است، هنرمندان، سینماگران و مخاطبان با هشتگ «#ایستاده_در_غبار» در اینستاگرام نظرات جالبی را از این فیلم با دوستان‌شان به اشتراک گذاشته‌اند.

علاوه بر این، عوامل فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» با همراهی جمعی از خانواده دیپلمات‌های ایرانی ربوده شده در لبنان، نامه‌ای را خطاب به وزیر امور خارجه کشور تنظیم و از ایشان درخواست کرده‌اند که پیگیری موضوع را به منظور استرداد این دیپلمات‌ها برعهده بگیرند. این نامه اکنون از روی سایت فیلم به آدرس (http://istadehdarghobar.ir/letter.php [4]) برای امضای الکترونیکی مردم در دسترس است.