- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

سریال‌های جدید تلویزیون پس از پایان رمضان چیست؟/ ورود کارگردان «اشک سرما» به سریال‌سازی پس از سالها دوری از سینما

tv-serials

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی سیما، شبکه های یک ، سه و پنج سیما پس از ماه رمضان مخاطبانشان را به تماشای مجموعه های جدید دعوت می کنند.

** شبکه یک سیما

مجموعه تلویزیونی «چرخ فلک» به کارگردانی عزیز‌الله حمیدنژاد و بهرام عظیم پور و تهیه‌کنندگی مجید مولایی از تولیدات مرکز امور نمایشی سیما، از شبکه یک سیما پخش می شود.

«چرخ فلک» سریال طنز نیست و به شکل اپیزودیک ساخته می‌شود و هر ایپزود آن دو الی سه قسمت دارد. بازیگران مطرح زیادی هم در این مجموعه ایفای نقش می‌کنند.

اپیزودهای این مجموعه شامل: مینا، سارا، داودد، خالد و کامران می باشند.

charkh-o-falak [2]

فتانه ملک محمدی، عباس غزالی، مینا جعفرزاده، رها خدایاری، مهسا کاشف، نیلوفر داوری، نکیسا نعمت نژاد، محمدرضا زحمت کش، ابوالفضل طهرابی و اندیشه فولادوند، فاطمه مرتاضی، لاله صبوری، احسان امانی، مرتضی کاظمی، سهیلا جوادی، مهزاد عظیمی، مریم شفیعی، مرتضی علی آبادی، بهناز جعفری، مریم بوبانی و … در این مجموعه نمایشی ایفای نقش کرده‌اند.

عوامل اصلی مشترک این سریال اپیزودیک عبارتند از: نویسنده: علیرضا طالب‌زاده، مجری طرح: کامبیز دارابی، تدوین: حسین غضنفری، طراح صحنه و لباس: حسن روح‌پروری، طراح چهره‌پردازی: محمدرضا قومی، مدیرتولید: حیدر زرقومی، دستیار مجری طرح: محسن صرافی، دستیار تدوین: رضا کردبچه، عکاس: علی حمیدنژاد، تصویربردار پشت صحنه: عرفان فرهادی، دستیار تولید: روح الله رهبری، امور بیمه: پرهام کریمی،مشاور رسانه‌ای: هادی داداشی.

** شبکه سه سیما

مجموعه تلویزیونی «پریا» به کارگردانی حسین سهیلی زاده با پایان یافتن ماه مبارک رمضان از یکشنبه ۲۰ تیر ماه ساعت ۲۱ روی آنتن شبکه سه سیما می رود.

در خلاصه داستان «پریا» آمده است: پریا پس از چند سال دوری از ایران به کشور باز می گردد. در شرایطی که وی همچنان از رابطه قدیمی اش سرخورده است، وارد رابطه‌ای عاطفی با مردی جوان به نام کیوان می‌شود. زوج تازه به امید آغاز زندگی تازه مشکلات را یک‌ به‌ یک از سر راه برمی‌دارند، اما برخی اتفاق‌ها، ادامه رابطه عاشقانه این زوج را به خطر می‌اندازد.

مجموعه تلویزیونی «پریا» در ۴۰ قسمت ۴۰ دقیقه ای به کارگردانی حسین سهیلی زاده و تهیه کنندگی اسماعیل عفیفه و به قلم سعید فرهادی نوشته شده است.

paria [3]

لادن مستوفی، امیرحسین آرمان، محمود پاک نیت، افسانه بایگان، امیررضا دلاوری، کمند امیر سلیمانی، عمار تفتی، رامتین خداپناهی، محمد هادی قمیشی و ساغر شکوری در مجموعه نمایشی «پریا» بازی کرده اند.

سایر عوامل این سریال عبارتند از: مدیر تصویربرداری: محمد افسری، مدیر صدابرداری: مهدی آزادی، طراح لباس: پگاه ترکی، طراح صحنه: امیر زاغری، طراح گریم: سیدجلال موسوی، آهنگساز: افشین عزیزی، خواننده: احسان خواجه امیری، تدوین و صداگذاری: امین عابدی، مدیر تدارکات: مهدی پیله وریان،

این سریال محصول گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما است که با مشارکت دفتر ارتقاء سلامت وزارت بهداشت و موسسه فرهنگی هنری آوای هنر سلامت تولید شده است.

** شبکه پنج سیما

مجموعه تلویزیونی «سایبر» به کارگردانی احمد معظمی و تهیه کنندگی سعید کمانی از شنبه ۱۹ تیرماه ساعت ۲۳ از شبکه پنج سیما پخش می شود.

این مجموعه تلویزیونی درباره کلاهبردار‌ی‌های سایبری و تخلف در فضای مجازی است و فیلمنامه سریال «سایبر» را علیرضا آل‌یمین نوشته و در نگارش آن از پرونده‌های واقعی بهره‌برداری شده است.

این سریال در ۱۲ قسمت تولید شده که تقریبا هر چند قسمت از آن یک قصه مستقل را روایت می‌کند. البته یک شخصیت مشترک محوری با نام سروان فروزان در تمام این داستان‌ها وجود دارد که نقش آن را روح‌الله کمانی بازی می‌کند.

cyber [4]

از ویژگی های این سریال می توان به جنبه آموزشی بودن آن اشاره کرد که به کلاهبرداری‌هایی می‌پردازد که اغلب آدم‌های معمولی با آنها مواجه می‌شوند؛ مثلا شیوه‌های کلاهبرداری توسط کارت بانکی افراد به نمایش گذاشته می شود.

هدایت‌الله سجادی و سرهنگ احمدی از پلیس فتا، مسئولیت مشاوره به نویسنده و کارگردان سریال را به عهده دارند.

در این سریال قاسم زارع نقش سرهنگ ذوالقدر، شهروز ابراهیمی نقش سهراب، سجاد دیرمینا نقش سروان فخیم، نیلوفر شهیدی نقش شهره و سارا منجزی نقش دکتر معتمد را با‌زی می‌کنند.

مجموعه تلویزیونی «سایبر» از ۱۹ تیرماه ساعت ۲۳ پخش می شود، این مجموعه هر شب از شنبه تا چهارشنبه به مدت ۳۵ دقیقه پخش می شود.