- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

بهترین شخصیت فیلم‌های تارانتینو از نگاه خودش کدام است؟

quentin tarantino

به گزارش سوره سینما [1]، به عقیده تارانتینو، «هانس لاندا» با اجرای هنرمندانه کریستوف والتس در فیلم «حرامزاده‌های لعنتی»، بهترین شخصیتی است که تا امروز به روی کاغذ آورده و بسیار بعید می‌داند هرگز بتواند شخصیتی از این بهتر بر پرده سینما خلق کند.

به گزارش ایندیپندنت، تارانتینو در ادامه اضافه کرده: «موقع نوشتن فیلمنامه، خودم هم نمی‌دانستم که او نابغه زبان‌شناسی است.» به عقیده فیلمساز برنده اسکار، شخصیت لاندار احتمالا تنها مامور نازی تاریخ است که با چنین مهارتی به زبان‌های دیگر صحبت می‌کند.

تارانتینو همچنین به یادآوری خاطره‌ای جالب در رابطه با انتخاب بازیگر مورد نظرش برای ایفای نقش یادشده پرداخته است. او می‌گوید به قدری پیدا کردن بازیگر مناسب برای بازی در این نقش دشوار بود که چیزی نمانده بود از ساخت کل فیلم انصراف بدهد.

basterds-pipe [2]

کارگردان ۵۳ ساله اعتراف کرده: «داشتم نگران می‌شدم. اگر لاندای دلخواهم را پیدا نمی‌کردم، فیلم ساخته نمی‌شد. به خودم یک هفته دیگر فرصت دادم تا بعد از آن تکلیف کار را یکسره کنم. بعد کریستوف والتس پا پیش گذاشت و جای تردید نبود که او همان بازیگر موردنظرم است؛ همه کار می‌توانست انجام بدهد. او خارق‌العاده بود و سرنوشت فیلم‌مان را تغییر داد.»

اجرای درخشان والتس در فیلم «حرامزاده‌های لعنتی»، به دومین همکاری بازیگر دورگه اتریشی-آلمانی با تارانتینو در فیلم «جنگوی رهاشده» انجامید و دومین جایزه اسکار کارنامه‌اش را برایش به ارمغان آورد.

منبع: آی سینما