- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

معرفی هیات انتخاب فیلم‌های سینمایی جشنواره بین‌المللی مقاومت

moghavemat-entekhab

به گزارش سوره سینما [1] ، روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با اعلام این خبر افزود: ۳۱ عنوان فیلم سینمایی در این دوره جشنواره شرکت کردند که هیات مذکور قرار است فیلم‌های واجد شرایط برای رقابت در بخش مسابقه را انتخاب نماید.

در بخش مسابقه سینمای ایران پنج عنوان جایزه تخصصی به این ترتیب پیش‌بینی شده است: تندیس جشنواره و دیپلم افتخار، به همراه جایزه برای بهترین فیلم/ تندیس جشنواره و دیپلم افتخار، به همراه جایزه برای بهترین کارگردانی/ تندیس جشنواره و دیپلم افتخار، به همراه جایزه برای بهترین فیلمنامه / تندیس جشنواره و دیپلم افتخار، به همراه جایزه برای بهترین بازیگر / تندیس جشنواره و دیپلم افتخار، به همراه جایزه برای بهترین جلوه­های ویژه.

یادآور می‌شود، شورای سیاست‌گذاری جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به منظور حمایت و کمک به فیلم‌های سینمایی حوزه دفاع مقدس و مقاومت مصوب کرد؛ از فیلم‌های سینمایی که به بخش مسابقه جشنواره راه پیدا کنند و برای اولین‌بار در جشنواره رونمایی شوند تا مبلغ دو میلیارد ریال در نمایش عمومی حمایت خواهد شد. حمایت دو میلیارد ریالی از اکران فیلم‌های سینمایی رونمایی شده در جشنواره بین‌المللی مقاومت در قالب خرید بلیت، اختصاص بیلبردهای تبلیغاتی و حمایت از پخش تیزر فیلم مربوطه خواهد بود.

برپایه این خبر، مشخصات هیات انتخاب فیلم‌های سینمایی جشنواره مقاومت به این شرح است:

بهروز اثباتی،‌ متولد سال ۱۳۳۸ از شهر تهران و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت تبلیغات فرهنگی از دانشگاه امام‌حسین(ع) و دکترای مدیریت استراتژیک ‌با گرایش تهدیدات و امنیت ملی، در دانشکده عالی جنگ دانشگاه امام‌حسین(ع) است. وی در دوران دفاع‌مقدس، در ستاد تبلیغات جنگ حضور پیدا کرد و با همراهی شاعرانی چون مرحوم احمد زارعی و مجید زهتاب، ‌کنگره شعر جنگ را راه‌اندازی و بعدها مراسم انتخاب کتاب سال دفاع‌مقدس را نیز فعال کرد.اثباتی از سال ۱۳۶۵ تا ۱۳۷۰، مسئول انتشارات سپاه پاسداران بود و از سال ۱۳۷۱، مسئولیت طرح و برنامه تبلیغات و انتشارات سپاه را بر عهده گرفت. مدیریت بنیاد روایت فتح و مدیریت تبلیغات نیروی مقاومت بسیج،‌ از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های این پیشکسوت ادبیات دفاع‌مقدس‌است.وی در حال حاضر، در دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه شهید مطهری و دانشگاه‌ امام‌حسین(ع) تدریس می‌کند و مسئول قرارگاه سایبری ستاد کل نیروهای مسلح است.

پرویز شیخ طادی متولد١٣۴٠ در آبادان است. او فعالیت سینمای‌اش را با طراحی صحنه و لباس فیلم «مهاجر» شروع کرد. از جمله دستاوردهای او می‌توان به نامزدی بهترین طراحی صحنه برای فیلم «سجاده آتش» در دوازدهمین جشنواره فیلم فجر، نامزدی بهترین طراحی صحنه برای فیلم آخرین شناسایی در دوازدهمین جشنواره فیلم فجر و نامزدی بهترین طراحی صحنه برای فیلم «روبان قرمز» در هفدهمین جشنواره فیلم فجر اشاره کرد. از سوابق هنری وی می‌توان به فیلم‌هایی چون «سرزمین پدربزرگ»(۱۳۷۷)، «دفتری از آسمان»(۱۳۷۸)، «روایت سه گانه» (اپیزود اول، یک آرزوی کوچک)»(۱۳۸۲)، «پشت پرده ی مه»(۱۳۸۳)، «سینه سرخ»(۱۳۸۵)، «سومین روز پس از مرگ »(۱۳۸۵)، «دایناسور»(۱۳۸۶)، «شکارچی شنبه»(۱۳۸۸) و «روزهای زندگی»(۱۳۹۰) اشاره کرد. شیخ طادی عضو هیات انتخاب و داوری جشنواره‌های مختلف سینمایی را برعهده داشته است. وی در جشنواره‌های مختلف سینمایی مورد تقدیر قرار گرفته است که از آن جمله می‌توان به سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی سی‌امین دوره جشنواره فیلم فجر اشاره کرد.

حبیب‌الله کاسه‌ساز در سال ۱۳۴۱ در شهر تهران بدنیا آمد. تحصیلات خود را در رشته سینما ادامه داد و موفق به اخذ مدرک کارشناسی رشته فیلمنامه‌نویسی از دانشکده سینما و تئاتر از دانشگاه هنر گردید. سوابق مسئولیتی وی عبارت است از: مدیرکل تولید و پشتیبانی امور سینمایی وزارت ارشاد ـ مدیرکل نظارت و ارزشیابی معاونت امور سینمایی وزارت ارشاد ـ مدیر عامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس ـ عضو هیأت مدیره انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس ـ عضو شورای عالی جوانان ـ عضو هیأت مدیره انجمن سینمای جوان ایران ـ عضو هیأت مدیره مؤسسه فرهنگی هنری بنیاد روایت ـ عضو هیأت مدیره شهرک سینمایی دفاع مقدس ـ عضو هیأت مدیره مؤسسه رسانه‌های تصویری. وی تاکنون مدیر تولید بیش از ۱۰ فیلم سینمایی از جمله آخرین مرحله، حماسه مجنون، بازگشت از بوداپست، هور در آتش، راننده سفیر و قله دنیا بود. وی همچنین در تهیه‌کنندگی چند سریال تلویزیونی و فیلم سینمایی از جمله فیلم‌های نوروز و فیلم سینمایی زندانی ۷۰۷ و فیلم سینمایی پرنده باز کوچک که در خصوص کودک و نوجوان است، فعالیت داشته است.

علی غفاری متولد ۱۳۴۶ تهران، دارای مدرک دیپلم الکترونیک است. وی فعالیت سینمایی را با همکاری در طراحی لباس فیلم «هراس» به کارگردانی شهریار بحرانی آغاز کرد. فیلم‌ هایشاهرگ (۱۳۷۶)،  چراغ قرمز (۱۳۸۸، استرداد (۱۳۹۰ ) و )،  ابوزینب (۱۳۹۳)،  از جمله فیلم‌های اوست. غفاری در آثار مختلف در مقام دستیار، برنامه‌ریز و حتی بازیگر همکاری داشته است. در دوره گذشته جشنواره فیلم مقاومت فیلم سینمایی ابوزینب از همین فیلمساز تنها فیلمی ‌بوده که رونمایی شده و با استقبال مشتاقان سینما و مردم روبرو شده است.

مهدی سجاده‌چی سال ۱۳۴۰ در تهران متولد شد. وی کار فیلمنامه‌نویسی در سینما را از سال ۱۳۶۸ با «پاتال و آرزوهای کوچک»،آغاز کرد. و تاکنون فیلمنامه‌های متعددی را در کارنامه‌اش دراد. وی نویسنده فیلمنامه‌های: پاتال و آرزوهای کوچک (۱۳۶۸)، دمرل (۱۳۷۲)، مرد نامرئی (۱۳۷۴)، هفت سنگ (۱۳۷۶)، قاعده بازی (۱۳۷۶) و فیلم سینمایی روز سوم (۱۳۸۵) است که  مشاور فیلمنامه‌های آژانس شیشه ای، برج مینو و  هبوط  نیز بوده است. سجاده‌چی علاوه بر نویسندگی فیلمنامه و تدریس، عضو هیات‌های داوری جشنواره‌های مختلف ملی و بین‌المللی بوده است.