- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

رضا رویگری: خرسندم که رسانه ملی سکوتش را درباره ایدز شکست

reza-rooygari

به گزارش سوره سینما [1]، رضا رویگری بازیگر پیشکسوت ایرانی که سالها در تلویزیون و سینما حضور دارد با اشاره به نقش رسانه های تصویری در واقعه نگاری پیرامون ایدز بیان داشت: در دو دهه اخیر متاسفانه رشد بیماری ایدز گسترش فزاینده ای داشته است و سیاستی حاکم بوده که با نرفتن به سراغ این موضوع و عدم مواجهه با آن، سکوت و بی تفاوتی در پیش گرفته شود؛ این بی تفاوتی در سینما رشد داشته و به خصوص به تلویزیون هم تسری یافته است.

وی ادامه داد: با این حال به تازگی تلاشهایی در این زمینه در حال انجام است که البته نباید مقطعی باشد و باید گسترش یابد.

بازیگر آثاری مانند «مسافر ری» و «گناهکاران» خاطرنشان ساخت: تلویزیون باید دراین زمینه به رسالت و وظیفه اش عمل کند و البته که کارهایی را در این زمینه آغاز کرده است. این روزها شاهد پخش سریال «پریا» هستیم که به موضوع بیماری ایدز و تبعاتش می پردازد؛ به نظر می رسد وجه هشداردهنده ای که دست اندرکاران تولید این سریال برای اطلاع رسانی به مخاطبان درنظر گرفته اند در صورت امتداد یافتن قطعا می تواند برای جوانان و نوجوانان آموزنده باشد.

رویگری تأکید کرد: شخصا خرسندم که رسانه ملی بعد از مدتها که در پرداختن به اچ.آی.وی دست به عصا حرکت می کرد سکوتش را در این باره شکسته و کوشیده در این سریال به نوبه خود صراحت را پیشه سازد؛ هرچند که رسانه ملی باید زودتر از اینها چنین سریالهایی را تولید می کرد اما حالا هم دیرنیست و باید در آینده در این حوزه موثرتر و کاراترعمل کند و به مخاطبانش اطلاع رسانی کاملی انجام بدهد.

این بازیگر با اشاره به اینکه جامعه جوان ایران نیازمند محصولات سرگرم کننده و در عین حال آموزشی پیرامون معضلاتی مانند گسترش ایدز است بیان داشت: با مطرح نکردن موضوع، صورت مسئله پاک نمی شود و فقط عمق فاجعه بیشتر می شود. شخصا به عنوان یک هنرمند هر کاری که دراین زمینه ازعهده ام بربیاید، با کمال میل انجام می دهم تا به جوان ها اطلاع رسانی انجام شود زیرا ما در قبال نسل جوان مسئولیت داریم.