- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

فردی پدر ادبیات انقلاب اسلامی بود

hamzezadeh-fardi

محمد حمزه‌زاده با اعلام تأثرش از درگذشت امیرحسین فردی، تأکید کرد که او بر گردن نویسندگان انقلابی ادبیات کودک و نوجوان حق پدری دارد.

سوره سینما- ایسنا نوشت: معاون هنری حوزه‌ی هنری و مدیر انتشارات سوره‌ی مهر در پی درگذشت امیرحسین فردی – نویسنده‌ پیشکسوت انقلاب و مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه‌ هنری درباره‌ آشنایی خود با امیرحسین فردی گفت: فردی را همه‌ ما نویسندگان از دوران بچگی با مطالعه‌ی «کیهان بچه‌ها» می‌شناسیم و بعد هم که وارد حوزه‌ی ادبیات شدیم‌، با حمایت‌ها‌، راهنمایی‌ها و تدابیر ایشان رشد کردیم و به نویسندگی روی آوردیم.

او افزود: امیر خان به نوعی شأن پدری و حق پدری بر گردن نویسندگان انقلابی ادبیات کودک و نوجوان کشور دارد. او مدت‌ها سردبیر مجله‌ی «کیهان بچه‌ها» بود و بهترین نمونه‌ی داستان‌های کودک و نوجوان انقلابی به قلم او نوشته شد. همچنین بهترین رمان‌های انقلاب اسلامی یا به قلم او نوشته شده و یا در نگارش این آثار، دیگران را راهنمایی کرده است.

حمزه‌زاده با اشاره به نقش فر در تربیت شاگردان در حوزه ادبیات انقلاب گفت: بیست تا سی نفر از نویسندگان امروز کشور یا مستقیم شاگرد او بودند یا از سوی کشف استعداد شده‌اند. عمر او صرف تربیت شاگردان بسیار،‌ تشکیل انجمن‌ها و تشکل‌هایی از نویسندگان شده است که در طول سالیان گذشته به پرثمر شدن ادبیات انقلاب اسلامی کمک کرده است.

معاون هنری حوزه‌ هنری در پایان عنوان کرد: ما امروز داغ‌دار یک شخصیت دوست‌داشتنی‌، مهربان‌، جدی‌، از خودگذشته و ایثارگر هستیم و امیدوارم خدا به شاگردان و دوستدارانش صبر بدهد و برای او رحمت وسیع بذل کند. امیدوارم امیر خان با شهدا و با دوستان و شاگردان شهیدش محشور شود.