- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

اکران یک فیلم ایرانی-فرانسوی دیگر/ «داستان خانواده فرشچی» در راه اکران

khanevade-farshchi

به گزارش خبرنگار سوره سینما [1]، پیش از این در گزارشی جامع به بررسی آثار ایرانی تولید شده با سرمایه فرانسوی پرداخت بودیم. آثاری که رویه اغلب آن‌ها نمایش تصویری نادرست از اوضاع سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور و حضور گسترده در جشنواره‌های خارجی است. (اینجا [2])

حالا اما خبر رسیده که به تازگی اثری دیگری با سرمایه فرانسوی‌ تولید شده است و پس از پشت سرگذاشتن مراحل تولید درخواست پروانه نمایش کرده است. فیلمی به نام «داستان خانواده فرشچی» که نویسندگی و کارگردانی آن برعهده نادر تکمیل همایون و تهیه کنندگی آن برعهده مجید برزگر چهره فعال سینمای ایران در جذب سرمایه خارجی است.

براساس آنچه خبرگزاری مهر در خبر امروز خود منتشر کرده است، «داستان خانواده فرشچی» محصول شبکه «آرته» فرانسه به شمار می رود و داستان آن پیرامون یک خانواده قدیمی و سنتی در شهر تهران است که از فرش فروشان به‌ نام بازار تهران به شمار می روند. در ابتدای فیلم متوجه می شویم که پدر خانواده که در فرانسه زندگی می کند در این کشور فوت کرده و همسر و پسر آقای فرشچی با بازی گلاب آدینه و بابک حمیدیان برای بازگرداندن جسد پدر به فرانسه سفر می‌کنند و در این سفر ماجراهایی برای آنها رخ می دهد.

باید منتظر بود و دید که آیا جدیدترین اثر سینمای ایران که با سرمایه‌ فرانسوی‌های تولید شده است در مسیر داستانی خود ادامه دهنده دیگر آثار حمایت شده از سوی فرانسوی‌هاست و یا تصمیم گرفته مسیری متفاوت را انتخاب کند؟