- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

هاشم‌زاده: شوخی‌های جنسی سینمای ما را مستهجن کرده است!

hashem-zadeh

به گزارش سوره سینما [1]، سیدناصر هاشم‌زاده، منتقد سینما درباره استفاده‌های مکرر از شوخی‌های جنسی در فیلم‌های کمدی گفت: «من فکر می‌کنم سینمای مستهجن همین شوخی‌های جنسی است. ابتذالی که باید بعد از انقلاب از آن می‌گریختیم همین است و حالا به آن گرفتار شده‌ایم. مبتذل‌تر از همه آنچه که نگرانش بودیم گریبان سینمای ما را گرفته است.»

 وی با اشاره به عملکرد شورای پروانه نمایش در اکران فیلم‌های مبتنی بر شوخی جنسی گفت: «از شورای پروانه نمایش بپرسید که دارند چه کار می‌کنید؟ لابد آنها هم دلایلی دارند. همیشه دلایلی هست. آنهایی که باید کاری بکنند بی‌اعتنا هستند.»

 این منتقد سینما افزود: «بعضی‌ها عاشق این اوضاع هستند و دارند ما را هم مشغول و سرگرم می‌کنند. آرام آرام توجیهاتی برای استفاده از شوخی‌های جنسی در سینما پیدا می‌شود. کار شیطان همین است، به فساد زینت می‌دهد.»

 وی ادامه داد: «واقعیت این است که اگر چهار تا رقاصه را هم از این سینما بیرون کنیم باز موفق نیستیم و تازه برمی‌گردیم به روز اول.»

 هاشم‌زاده در پایان با بیان اینکه «فروش بالای این فیلم‌های مبتذل بهانه است»، گفت: «آقایان خیلی از پول‌ها را خرج چیزهایی می‌کنند که هیچ بازگشتی ندارد. وقتی مسئول و سیستم این حرف را بزند غلط است. آن هم وقتی که ارقام نجومی فراوانی دارد حیف و میل می‌شود. من فکر می‌کنم اراده‌ای نیست برای تغییر اوضاع.»

منبع: خبرگزاری دانشجو