- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

پخش «ابرها در راهند» از شبکه مستند/ تلاش گروه مقیم آلمان برای تاسیس مرکزی اسلامی

abrha-dar-rahand

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، فیلم مستند بلند «ابرها در راهند» به نویسندگی و کارگردانی محمدعلی فارسی با مضمونی دینی در آلمان ساخته شده است.

این مستند روایتگر شیعیانی است که در اروپا در تلاشند تا نگاه صحیح و انسانی دین اسلام را به دیگر ادیان بشناسانند. در جریان تحولات و فضای کلی جهان در سال‌های اخیر تصور غلطی در برخی از مردمان کشورهای اروپایی از مسلمانان شکل گرفته است که این مستند و افرادی که سوژه آن قرار گرفته‌اند می کوشند این تصور غلط را اصلاح کنند.

«ابرها در راهند» قصه زندگی سه شیعه در مناطق مختلف اروپا را به صورت موازی بیان میکند و از داستان گذشته و امروز مهاجران می گوید.

گوینده متن این مستند که در آلمان ساخته شده محمدرضا سرشار است و به تلاش یک گروه مسلمانِ مقیم این کشور می پردازد که برای تاسیس یک مرکز اسلامی در فرانکفورت آلمان میکوشند و مشکلاتی در این مسیر برایشان پدید می آید.

از عوامل اصلی «ابرها در راهند» می‌توان به جمشید بیات ترک تصویربردار، ولکمارانگر نور، مهدی فارسی تحقیق، حجت الاسلام مقداد شاه آبادی، شیخ حسین تیم لایبنر و برهان الدین داغ مشاوران تحقیق و محمد سیری صداگذار اشاره کرد.

محمد علی فارسی مستندساز پیشکسوت تاکنون آثاری چون «مهاجران»، «گلستان آتش»، «شلمچه»، «ماه و خورشید»، «سراب ۲»، «تصویرگران جنگ»، «سرزمین نخبگان»، «پایان انتظار»، «قصه های جنگ»، «غواصان»، «کبوتران امید»، «حقیقت گمشده»، «فانوس رو به باد» و… را کارگردانی کرده است.

«ابرها در راهند» چهارشنبه ششم مرداد ساعت ۲۲ از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود و پنجشنبه هفتم مرداد ساعت ۱۵ بازپخش می شود.