- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

اعضای اتاق فکر شبکه مستند مشخص شد

mostanad-otagh-fekr

به گزارش سوره سینما [1]، اعضای این اتاق فکر عبارتند از نادر طالب زاده، مهدی همایونفر، محمدعلی فارسی، حامد شکیبانیا، محسن یزدی و حسین افشار که از این پس در جلسات اتاق فکر شبکه مستند حضور خواهند داشت.

نادر طالب زاده، از اعضای سابق اتاق فکر شبکه مستند، کارگردان، تهیه‌کننده، مجری برنامه‌های تلویزیونی، مستندساز و روزنامه‌نگار است که از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به تدریس در مرکز اسلامی‌ آموزش فیلمسازی و مدیریت مرکز تحقیقات و مطالعات سینمایی در معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌اشاره کرد.

از دیگر اعضای اتاق فکر شبکه مستند، مهدی همایونفر ریاست موسسه سینمایی روایت فتح است. وی از پایه گذاران گروه تلویزیونی جهاد بوده است و سابقه فعالیت های هنری بسیاری از جمله همکاری با شهید آوینی را در کارنامه خود دارد.همایونفر تهیه کننده آثار سینمایی بسیاری در حوزه دفاع مقدس از جمله، ۳۳ روز،  آنکه دریا می رود، اتوبوس شب، هیام و صنوبر بوده است.

عضو دیگر این شورا، محمد علی فارسی است.وی که از پیشکسوت های عرصه مستندسازی است تا کنون آثاری چون «مهاجران»، «گلستان آتش»، «شلمچه»، «ماه و خورشید»، «سراب ۲»، «تصویرگران جنگ»، «سرزمین نخبگان»، «پایان انتظار»، «قصه های جنگ»، «غواصان»، «کبوتران امید»، «حقیقت گمشده»، «فانوس رو به باد» و… را کارگردانی کرده است.

محسن یزدی دیگر عضو این اتاق فکر است که از سال ۱۳۷۹ در حوزه رسانه و تولید فیلم مستند مشغول به فعالیت بوده است و اکنون مدیر مرکز مستند حوزه هنری است. یزدی همچنین مدیرکلی سرویس فرهنگی خبرگزاری فارس را در کارنامه خود دارد. وی در حوزه مستند آثاری چون مسافر ایران، ۹۹ درصد را کارگردانی و آثاری مانند روزهای خرداد و خاطرات خانه متروک تهیه کرده است.

حامد شکیبانیا  از اعضای انجمن تهیه کنندگان و مستندساز، از دیگر اعضای جدید اتاق فکر شبکه مستند است. وی که عضو هیئت داوران جشنواره های مختلفی در حوزه مستند بوده است، کارگردانی آثاری چون ترینیتی: دانشمند، سیاست­مدار و بمب، من انرژی هسته­ای نیستم، جنگ به شیوه آمریکایی و ملاقات پشت دیوار اشرف را برعهده داشته است . شکیبانیا علاوه بر تهیه کنندگی برنامه های تلویزیونی مانند این شب ها ، هنگام درنگ و حماسه در حوزه مستند نیز آثاری مثل مادرکشی و زمناکو  را بر عهده داشته است.

حسین افشار، مدیر خانه مستند انقلاب اسلامی سازمان اوج یکی دیگر از اعضای اتاق فکر شبکه مستند است که دبیری جشنواره هایی مانند جشنواره ۱۰۰ و جشنوراه فیلم سپید را در کارنامه خود دارد. افشار تهیه کنندگی آثاری چون برنامه تلویزیونی گره، مستند کوتاه مالکیه، مستند ما اینجاییم؛ موگادیشو،مستند تولدی دیگر،مستند روایت مقاومت و… را نیز بر عهده داشته است.